کردستانی ها همزمان با فرارسیدن دهمین روز از ماه محرم و عاشورای حسینی (ع) به عزاداری پرداختند و اشک ماتم ریختند و مناطق مختلف این استان در مرثیه عاشورا سیاه‌پوش شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آیین عزاداری و سوگواری عاشورای حسینی، روز پنجشنبه در شهر‌ها و روستا‌های استان کردستان با حضور دسته‌های مختلف عزاداری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

در این آیین که مردم کردستان اعم از شیعه و سنی شرکت کردند، عاشقان و دوستداران امام حسین (ع) و اهل بیت گرانقدر پیامبر اکرم (ص)، با حضور در دسته‌های عزاداری و زنجیرزنی و سینه‌زنان، عاشقانه سوگ و ماتم گرفتند.

ویروس منحوس کرونا اگرچه برای دومین سال است که آیین‌های ماه محرم را تحت تاثیر قرار داده، اما مردم کردستان از جمله سنندج ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور در خیابان‌ها به عزاداری پرداختند و عشق و ارادت خود به امام حسین (ع) را ابراز داشتند.

دسته‌های عزاداری در سنندج ابتدا در میدان آزادی این شهر جمع شدند، سپس به سمت پیاده‌راه فردوسی حرکت کردند و با لباس‌های گل‌مالی شده، عزای شهادت مظلومانه سالار شهیدان کربلا و ۷۲ تن از یارانش را به نمایش گذاشتند.

هیات‌های عزاداری با نظم و ترتیب خاص و منحصر به فرد به اجرای مراسم پرداختند و سینه زنان و اشک ریزان و حسین حسین گویان، در غم شهادت سالار شهیدان و تشنگان کربلا، سوگواری کردند و پس از عبور از پیاده‌راه فردوسی، در مقابل حسینیه سنندج، آیین روز عاشورا با به پایان رساندند و آماده برگزاری نماز ظهر عاشورا شدند.

مراسم نماز ظهر روز عاشورا نیز مانند هر سال از مقابل حسینیه شهر سنندج برگزار می‌شود.

عزاداری برای امام حسین (ع) در شهر‌های مختلف استان کردستان شیعه و سنی نمی‌شناسد و مردم اهل سنت نیز پا به پای شیعیان برای ذکر مصیبت‌های امام حسین (ع) در این ایام عزاداری می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.