رئیس پلیس پایتخت گفت: برای برخی از هیئت‌های بزرگ ۳۰۰ نیروی پلیس به محل اعزام شدند که در یکی از هیئت‌های تهران بیش از این تعداد نیرو را مستقر کردیم.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هر سال با فرا رسیدن ایام ماه محرم وظیفه حفاظت و مراقبت و نگهبانی و برقراری نظم و امنیت هیئت‌ها و تکایا و دسته‌جاتی که در این ایام فعالیت می‌کنند را برعهده داشته و داریم.

وی افزود: از آن جایی که وظیفه برقراری امنیت در جامعه را داریم و فرصتی برای عزاداری نداشته ایم، حسرت اینکه بنشینیم و مراسم عزاداری امام حسین (ع) را برپا کنیم همواره بر دل ما بوده، اما با این وجود به وظایف خود عمل کرده و امنیت در سطح شهر را برقرار کردیم.

سردار رحیمی تصریح کرد: امسال توفیق شد تا از یکی از هیئت‌های بزرگ تهران درخواست کنیم تا در ستاد فرماندهی انتظامی تهران در خدمتشان باشیم و مراسم ویژه ایام محرم را به این محل آورده و فضای پادگانی ستاد را به یکی از هیئت‌های پایتخت تبدیل کردیم تا مورد استفاده علاقه‌مندان و عزاداران امام حسین (ع) قرار بگیرد.

وی افزود: در این بین سعی کردیم یک مصداقی از نظم و امنیت پلیس را در زمان ورود و چینش عزاداران و همچنین در زمان خروج شهروندان پس از پایان مراسم را به نمایش بگذاریم.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه یکی از افتخارات نیروی انتظامی این است که همه ساله امنیت و نظم و انضباط مراسم‌های ویژه محرم را تا پاسی از شب برقرار می‌کند، گفت: امسال هم با برنامه ریزی بسیار مفصلی که داشتیم بیش از ۵ هزار هیئت توسط نیروی انتظامی تهران بزرگ تحت پوشش امنیتی و انتظامی و ترافیکی قرار گرفت و عزاداران حسینی با خیال راحت نسبت به انجام مراسم‌های خود اقدام کنند.

وی افزود: دشمن زمانی که این حضور گسترده پلیس و هوشمندی همکاران من را می‌بیند که در صحنه حضور پررنگی دارند در ادامه فضایی برای خود نمی‌بیند که بخواهد دست به هرگونه خرابکاری و یا هر حرکت دیگری بزند.

سردار رحیمی تاکید کرد: در برخی از هیئت‌های بزرگ پایتخت تا ۳۰۰ نفر نیروی پلیس را به محل اعزام کردیم که در یکی از هیئت‌های تهران که جمعیت بسیاری را در خود جای داده بود، بیش از این تعداد نیرو را مستقر کردیم تا امنیت مردم در زمان حضور ایشان در هیئت‌ها تامین شود.

وی افزود: برای هیئت‌هایی که تعداد نفرات کمتری در آن در حال فعالیت بودند نیز به تناسب جمعیت حاضر در آن واحد انتظامی مستقر کردیم و این نبوده که هیئتی از چشم ما دور بماند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در دهه اول محرم طرح امنیتی و انتظامی و ترافیکی گسترده‌ای توسط نیروی انتظامی تهران بزرگ به مرحله اجرا در آمد که این طرح تا پایان به تناسب برگزاری مراسم‌ها ادامه خواهد داشت.

به گفته سردار رحیمی تا پایان شام غریبان امام حسین (ع)، کوچکترین مسئله‌ای از بابت موارد امنیتی در پایتخت رخ نداده و مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) با شکوه و عظمت هر چه تمام در محلات تهران برپا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار