یونیفل و رئیس جمهور لبنان خواستار توقف نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شدند

فرمانده نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان و میشل عون در واکنش به حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه، خواستار توقف نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، فرمانده نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) و میشل عون، رئیس جمهور لبنان امروز (جمعه)، به نقض حریم لبنان از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به خاک سوریه واکنش نشان داد.

استفانو دل کول، فرمانده نیرو‌های یونیفل در واکنش به این اقدام تل‌آویو در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در داخل خاک لبنان نقض قطعنامه ۱۷۰۱ است و حاکمیت لبنان را زیر پا گذاشته است. بار دیگر از ارتش اسرائیل می‌خواهم از چنین اقدامی که تلاش‌های یونیفل برای مهار تنش و اعتمادسازی میان ساکنان محلی را تضیعف می‌کند، دست بردارد.

در این خصوص، شبکه «المیادین» نیز خبر داد که «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به این اقدام تل‌آویو واکنش نشان داده و تأکید کرده است: زیر پا گذاشتن حریم ما توسط جنگنده‌های اسرائیلی نقض دوباره حاکمیت ما و قطعنامه ۱۷۰۱ است.

میشل عون که با هماهنگ‌کننده دبیرکل سازمان ملل گفتگو می‌کرد، افزود: باید برای جلوگیری و پایان دادن به این کارشکنی‌های اسرائیل سریعا اقدام شود.

از سوی دیگر، «زینه عکر» وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه لبنان نیز صبح امروز ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام کرد که بیروت از طریق «آمال المدللی» سفیر و نماینده خود در سازمان ملل شکایتی در خصوص این اقدام تل‌آویو تنظیم و آن را به سازمان ملل ارائه کرده است.

منابع رسمی سوریه و همچنین رسانه‌های لبنانی بامداد امروز جمعه خبر دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با نقض حریم لبنان اهدافی را در خاک سوریه هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار