مدیر جهادکشاورزی نهاوند خبر داد؛

کاهش ۳۰ درصدی برداشت هلو به دلیل سرمازدگی در شهرستان نهاوند

مدیر جهادکشاورزی نهاوندگفت: پیش بینی می‌شود برداشت هلو از باغ‌های شهرستان به دلیل سرمازدگی حدود ۳۰ درصد کاهش یابد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،کریم حاج باباعلی مدیر جهادکشاورزی نهاوند گفت: هرسال بیش از ۵۰هزارتن انواع هلو از باغ های نهاوند برداشت می شود که امسال به دلیل سرمازدگی بهاره میزان برداشت هلو به ۳۵هزارتن کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: کار برداشت هلو‌های تابستانه مانند هلو زعفرانی انجیری و کاردی از باغ‌ های نهاوند آغاز شده و پیش بینی ما تولید بیش از ۲۰هزارتن هلو انجیری و ۱۵هزار تن انواع هلوهای دیگر است.

او اظهار داشت: شهرستان نهاوند با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ هلو بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان همدان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهادکشاورزی نهاوندگفت: پیش بینی ما از تولید امسال بیش از ۳۵ هزار تن انواع هلو است و این تولیدات بیشتر به مصرف تازه خوری در نهاوند و استان‌های همجوار می‌شود.

بابا علی کمبود سردخانه و کارگاه‌های فرآوری، بسته بندی و صنایع تبدیلی را از دیگر مشکلات باغداران این شهرستان برشمرد.

او  افزود: برداشت ۳نوع هلو تابستانه از اواخر تیرماه آغاز  شده است و تا پایان شهریور ادامه می‌یابد.

شهرستان نهاوند با ۱۳ هزار هکتار انواع باغ میوه قطب تولید میوه در استان همدان است و سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن انواع میوه تولید می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی نهاوندبیان کرد: مهمترین روستاها و مناطق تولید هلو در شهرستان نهاوند شامل روستاهای طائمه،تکه، کوهانی،جهان آباد،رضی آباد،شعبان روستاهای بخش خزل گیان زرین دشت و مرکزی هستند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کشاورزی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.