مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: قدرت تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی متصل به شبکه در استان ۲ هزار و ۴۰۹ کیلووات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ۷۸ نیروگاه فعال و نصب در مدار از شرکت توزیع برق استان سمنان دارای مجوز در مجموع ۲ هزار و ۴۰۹ کیلووات تولید برق از انرژی خورشید دارند.

او با اشاره به ۵۷ نیروگاه کمتر از ۱۰۰ کیلووات با قرارداد خرید تضمینی در استان سمنان در نقاط مختلف، گفت: این نیروگاه‌ها در مجموع ۶۶۱ کیلووات تولید برق دارند.

موسوی زاده نیروگاه شرکت آبوویند دامغان را بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان سمنان بیان و اضافه کرد: این نیروگاه یکهزار و ۳۱۳ کیلووات برق از انرژی خورشیدی تولید می‌کند.

او به برخی از انشعاب‌های نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف استان سمنان اشاره کرد و گفت: انشعاب‌هایی در شرکت توزیع برق ۱۳، در سازمان بازرسی استان ۲۵، در شرکت برق منطقه‌ای استان ۱۰۰ و در دانشگاه سمنان ۳۰ کیلووات برق تولید می‌کنند.

مدیرعامل توزیع برق استان سمنان از استقرار انشعاب‌های نیروگاه خورشیدی در ۱۱ مدرسه استان خبر داد و افزود: ۴۴ کیلووات ساعت از این ۱۱ انشعاب برق برای مصرف تولید می‌شود.

او ادامه داد: نیروگاه‌هایی در استانداری سمنان ۱۰، در دانشکده فنی سمنان ۲۰، در شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان ۲۰، در شرکت گاز استان ۱۲۵ و در دیوان محاسبات ۴۸ کیلووات برق تولید می‌کنند.

او با اشاره به نیروگاه برق آبی چشمه روزیه سمنان بیان کرد: این نیروگاه قدرت تولید سه هزار و ۵۰۰ کیلووات برق دارد.

مدیرعامل تویع برق استان سمنان تاکید کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از روش‌های مدرن برای تولید برق مصرفی در تمام نقاط دنیاست و در ایران نیز این روش‌ها با ورود بخش خصوصی رو به توسعه است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.