۴۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان همدان سند تک برگی گرفتند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با اجرای طرح ملی کاداستر، سند تک برگی برای ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزائی ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: تا پیش از سال ۹۵ تنها برای ۴۸ هزار هکتار از اراضی ملی این استان سند تک برگی صادر شده بود که در حال حاضر با تثبیت ۶۹۴ هزار و ۷۲۴ هکتار از اراضی، برای ۴۵۰ هزار هکتار از این اراضی ملی در قالب چهار هزار و ۲۶ قطعه زمین سند صادر شده است.

او تصریح کرد: طرح ملی کاداستر و صدور سند برای اراضی ملی با هدف افزایش بهره وری در سال ۸۹ مصوب و قرار شد در مدت پنج سال این طرح به سرانجام برسد، اما به علت محدودیت‌هایی نظیر کمبود اعتبار، ضعف‌های زیر ساختی و نبود مشاور توانمند این موضوع مهم به خوبی اجرایی نشده بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: برنامه ریزی مجدد برای اجرای کامل طرح کاداستر در استان همدان از سال ۹۶ آغاز و برهمین اساس کار جانمایی نقشه در سامانه، تثبیت مالکیت، اصلاح هندسی و رفع انحرافات و تطبیق با تصاویر هوایی به صورت دقیق و کارشناسی، انجام شده است.

خزائی افزایش ضریب حفاظتی از اراضی ملی تا ۱۰۰ درصد، پیشگیری از تصرف اراضی با بهره گیری از نقشه‌های موجود و جی. پی. اس را از مزیت‌های اجرای طرح کاداستر اراضی بیان کرد و افزود: با سند دار شدن اراضی ملی در صورت بروز حریق می‌توان با استفاده از جی. پی. اس وقوع آتش در اراضی ملی یا غیر ملی را به صورت دقیق تشخیص داد.

او گفت: وسعت عرصه‌های ملی استان همدان ۹۰۵ هزار هکتار است که ۸۲۲ هزار هکتار مرتع بوده و نزدیک به ۴۵ هزار هکتار اراضی جنگلی، جنگل دست کاشت و ذخیره گاه جنگلی است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.