رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: کمبود سرم از چند روز گذشته در کشور احساس شده و این کمبود تنها مربوط به شهرستان مهاباد و برخی شهرستان‌های دیگر نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  بهاءالدین حسینی رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار کرد: درحال حاضر بدلیل کمبود سرم در کشور، این قلم دارو تنها برای بیمارستان‌ها و داروخانه‌های بیمارستانی تأمین می‌شود و کمبود آن ناشی از مدیریت در شهرستان و استان نیست.

وی با تایید کمبود سرم در داروخانه‌های سطح شهرستان، افزود: تلاش‌ها برای جذب و توزیع سرم در بین داروخانه‌های سطح شهرستان‌های کشور در جریان است، اما نمی‌توان زمان مشخصی را با توجه به کشوری بودن مشکل، اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه استفاده از سرم بیشتر در موارد خاص تجویز می‌شود، تصریح کرد: تجویز و یا تزریق سرم بیشتر برای بیمارانی تجویز می‌شود که قادر به نوشیدن و یا خوردن دارو نباشند و در حین تزریق سرم، سایر دارو‌ها نیز به آن اضافه می‌شود، لذا تجویز آن برای بیماران بستری در بیمارستان ضروری‌تر است.

این مقام مسئول اذعان کرد: از آنجا که بیمارستان مهاباد برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافته نیاز‌های آن به سرم در اولویت قرار دارد، ولی کمبود خاصی که ایجاد مشکل نماید، وجود ندارد، اما نیازمند جذب و تأمین بیشتر آن هستیم، با این حال با حکم دادستانی یکی از کارخانجات سرم سازی غرب کشور که در تبریز واقع است، پس از تعمیرات، راه اندازی شده است تا بخشی از نیاز‌هایی داروی بیمارستان‌ها را تأمین نماید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.