طی روزهای اخیر با وجود رکود بازار شاهد افزایش قیمت خودرو به دلایل مختلف هستیم.
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی روزهای اخیر دوباره شاهد روند صعودی قیمت خودرو در بازار هستیم . قیمت در بازار خودرو با رشد دلار افزایش می یابد اما کاهش نرخ دلار اثری بر این بازار ندارد.
خودرو در بازار بین دلالها دست به دست میشه. مصرف کننده خریدی در بازار نداره.
دلال امروز یه ماشین می خره و چند روز بعد به دلال دیگه می فروشه. و این چرخه همین طور ادامه داره.
یکی از راهکارهاش اینه که تا وقتی طرف تعویض پلاک نکرده حق فروش خودرو رو نداشته باشه.
تنها راهش آزاد كردن وارداته بدون گمركه هر خانواده يك خودرو باكيفيت ترين خودرو از نظر الايندگي و استهلاك.وارداته كه دست رانت خوارها ودلالهار ميبنده دست مردمو آزاد ميزاره دولتم ميتونه براي حمايت از توليد داخل كيفيت محصولات داخلي رو ارتقا بده تا رغبت خريدار ايراني جلب كنه
گل گفتي اوني كه با اين طرح مخالفه يا دلاله يا جزءاز رانت خدا ازتون نگذره
ناشناس
۰۲:۲۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
از سال 91 نتوانستید گرانی خودرو را درست کنید تا قیامت هم نمی توانید. حالتون از خودتان بهم نمی خوره من جای شما بودم تا حالا از این همه حقارت نابود شده بودم
وقتی ایران خودرو ۱۸هزار میلیارد تومان در یکسال ضرر کرده و سایپا در همین سال ۱۳ هزار میلیارد ضرر کرده . به نظر شما این خیانت به مردم و کشور نیست . هم مردم بسیار متضرر هستند و هم خودرو سازان ! پس این سودها به جیب چه کسی می رود ؟ الان من بخواهم یک ماشین متوسط بخرم باید ۳۰۰ میلیون پول پرداخت کنم .به قیمت دولتی هم پیدا نمی شود ؟
قیمت ها به نسبت درآمد مردم بسیار بالاست. در کشورهای اروپایی یک کارمند با حقوق شش ماهش یک ماشین در حد پراید و بالاتر میتونه بخره یعنی قیمت واقعی ماشین تو ایران خیلی زیاده و یا درآمدها خیلی پایینه. باید قیمت ها یه مقدار پایین بیاد و بخشی از تولیدات به صورت تمام اقساط به فروش برسه. در غیر اینصورت بازار خودرو درست شدنی نیست.
دلال امروز یه ماشین می خره و چند روز بعد به دلال دیگه می فروشه. و این چرخه همین طور ادامه داره.
یکی از راهکارهاش اینه که تا وقتی طرف تعویض پلاک نکرده حق فروش خودرو رو نداشته باشه.
تا ملت در صحنه هستند مافیا هم جولان میدهد
۶ ماه نخرند به غلط کردن می افتند