رئیس مرکز بهداشت باغملک گفت: با توجه به شرایط فعلی و وضعیت قرمز کرونایی، باید تزریق واکسن کرونا به مادران باردار پیگیری شده و در اولویت باشد.

محمد افکارده رئیس مرکز بهداشت باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص تزریق واکسن کرونا برای زنان باردار گفت: با توجه به شرایط فعلی کرونا و وضعیت قرمز در این شهرستان، باید تزریق واکسن کرونا به مادران باردار پیگیری شده و در اولویت باشد.

او با بیان اینکه واکسن مادران باردارباید در حضور پزشک تزریق گردد، افزود:  هچنین مراکز روستایی مادران باردار را فراخوان کنند و در مرکز تزریق انجام شود و درخانه بهداشت انجام نگردد.

افکارده اظهار داشت: درحال حاضر در سایر شهرستان‌ها مادران باردار واکسینه شده اند ولی در  شهرستان باغملک  هنوز خبری از واکسینه شدن مادران باردار نیست.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان باغملک  تصریح کرد: این موضوع مثل همیشه به همت بهورزان و ماما‌ها بستگی دارد و باید با کمک این عزیزان آموزش‌های لازم جهت تزریق واکسن کرونا (باتوجه به دستورالعمل تزریق واکسن مادران باردار) به آن‌ها داده شود.

زنان باردار از جمله گروه‌های پرخطر در دوران همه‌گیری کرونا محسوب می‌شوند و وضعیت آنان در این دوران با سایر دوره‌های  زندگی متفاوت است که نیاز مضاعف به مراقبت‌های ویژه دارند  چراکه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید به‌طور همزمان به فکر سلامت خود و جنین باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.