بخشدار تفت گفت: فعالیت ۱۶۵ پروژه با اعتبار صد و ۶۷ میلیارد ریال در روستا‌های این شهرستان آغاز شده است.

مصطفی صادقیان، بخشدار مرکزی تفت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: بخش مرکزی تفت بزرگ‌ترین بخش استان یزد است و از ۴۸۹ پارچه روستا و مزرعه تشکیل شده که ۳۴۷ روستا و مزرعه آن دارای سکنه است و سعی شده مسائل و مشکلات این مناطق احصاء شود.

بخشدار مرکزی تفت به آغاز پویش اجرای پروژه‌های عمرانی در روستا‌های این بخش اشاره کرد و افزود: فعالیت ۱۶۵ پروژه با اعتبار صد و ۶۷ میلیارد ریال در روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری آغاز شده که از این تعداد ۹۴ پروژه اتمام و مابقی تا پایان آبان ماه به بهره برداری می‌رسند و بخشی از مشکلات مردم ساکن این مناطق رفع می‌شود.

صادقیان با اشاره به جزئیات این پروژه‌ها ادامه داد: ساخت و تکمیل ۴ مورد پارک بین محله‌ای روستایی به متراژ تقریبی ده هزار مترمربع، ساخت ۴ مجموعه چمن مصنوعی، ۸۸ هزار مترمربع آسفالت خیابان و معابر روستایی، چهارده هزار و ۵۰۰ متر طول سنگ جدول گذاری، اجرای پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع دیوار سنگی، یازده هزار و ۴۰۰ مترمربع سنگفرش، هشت هزار و ۸۰۰ مترمربع پیاده روسازی و موزاییک فرش محوطه از جمله پروژه‌های اتمام یافته و یا در حال اجرا در روستا‌های بخش مرکزی تفت است.

بخشدار مرکزی تفت کم آبی را یکی از مشکلات بزرگ این بخش دانست و بیان داشت: برای رفع مشکلات کم آبی مشارکت و پیگیری در آب رسانی سیار در روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌ها شاهد افزایش آب رسانی سیار به روستا‌های این بخش بودیم و تهیه و تحویل ۶ عدد تانکر آب سیار در روستا‌ها نیز در این مدت برای کاهش مشکل تأمین آب شرب و بهداشت مردم از سوی این بخشداری صورت گرفت.

بخشدار مرکزی تفت توجه به حوزه فرهنگ را یکی دیگر از برنامه‌های خود در این مدت کوتاه بیان کرد و گفت: مشارکت در ساخت ۵ عدد فیلم کوتاه روستایی و حضور در ۴۶ برنامه فرهنگی و مذهبی در روستا‌ها و شناخت نخبگان فرهنگی روستایی از دیگر اقدامات این بخشداری است.

مصطفی صادقیان سامان دهی نانوایی‌های بخش را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و اظهار داشت: رایزنی برای راه‌اندازی واحد‌های نانوایی در روستا‌های بخش، تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها و توزیع بیش از ۲۵۰ کیسه آرد بین خانوار‌های ساکن در روستا‌های فاقد نانوایی از جمله اقدامات برای تأمین نان مردم روستا‌های بخش مرکزی تفت بوده است.

این مقام مسئول به رایزنی‌های خود در حوزه ارتباطات اشاره کرد و گفت: تأمین اعتبار ۴ فرستنده شبکه دیجیتالی و پیگیری تجهیز و تکمیل و راه‌اندازی ارتقاء شبکه اینترنت همراه اول و ثابت در ۳ ایستگاه از اقدامات صورت گرفته در حوزه مهم و استراتژیک ارتباطات است که باعث رضایت اهالی ساکن در این مناطق شده است.

او مشارکت در روشنایی و تکمیل روشنایی ۵ روستای بخش مرکزی با همکاری شرکت توزیع برق را یک اقدام مهم دیگر در حوزه تأمین زیرساخت‌های اولیه مردم این مناطق بیان کرد.

پیگیری نصب و راه‌اندازی باسکول و ساماندهی برداشت سنگ معادن دهشیر موردی بود که صادقیان از آن به عنوان یک دستاورد مهم نام برد و خاطرنشان کرد: سامان دهی بهره برداری مجاز و حمل بار مجاز در چارچوب قانون، پرداخت عوارض دولتی و اجرای مسئولیت اجتماعی از جمله اهداف اجرای این طرح است که چند ماهی است با همکاری شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی تفت در حال اجرا است.

بخشدار مرکزی تفت از مشارکت در تهیه و توزیع بیش از ۵۶۰ بسته حمایتی و معیشتی بین اقشار مختلف روستایی خبر داد و در ادامه افزود: پیگیری و اخذ تسهیلات کم بهره برای راه اندازی بیش از ۱۳۰ مورد مشاغل کوچک و خانگی از بنیاد برکت و بانک مهر ایران و پست بانک صورت گرفته است.

صادقیان از مکاتبه و پیگیری مشکلات شناسایی‌شده در روستا‌ها با مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع مشکلات مردم شریف این مناطق نام برد و تصریح کرد:۴۳۳ مورد مکاتبه و پیگیری از ارگان‌ها وادارات در خصوص تأمین اعتبار مشکلات اولویت‌دار روستا‌ها صورت گرفته که ۱۴۱ مورد از آن با به نتیجه رسیده و مابقی آن در دست پیگیری است.

بخشدار مرکزی تفت ابراز امیدواری کرد: پویش اجرای پروژه‌های عمرانی در روستا‌های بخش مرکزی تفت با سرعت مناسب ادامه یابد و بخش زیادی از مشکلات مردم رفع شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.