بهترین نرم افزا‌های حسابداری و فروشگاهی

به دلیل استاندارد بودن سیستم حسابداری در کشور، نرم افزار‌های حسابداری متوسط و عمومی پاسخگوی نیاز بسیاری از شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار هستند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسابداری مالی یا Financial Accounting شاخه‌ای از حسابداری است که امور مربوط به داده‌های مالی یک کسب و کار را بر اساس قوانین و اصول حسابداری در ترازنامه و صورت‌های سود و زیان جمع آوری کرده و مورد استفاده خاص قرار می‌دهد. تمامی اطلاعاتی که در حوزه حسابداری شرکت‌ها و کسب و کار‌های مختلف وجود دارند، از مهم ترین اطلاعات مربوط به آن شرکت هستند. خروجی‌های به دست آمده از محاسبات و تجزیه و تحلیل‌های حسابداری، در اتخاذ تصمیم‌های آتی برای شرکت و کسب و کار اهمیت فراوانی دارند. اطلاعاتی که در این بخش شرکت‌ها وارد و خارج می‌شود، می‌تواند مبتنی بر اطلاعات واقعی و دقیق باشد و هرگونه اطلاعات غیرواقعی در این بخش می‌تواند عواقب بدی را برای شرکت به همراه داشته باشد.

نرم افزار حسابداری و حسابداری مالی

به دلیل استاندارد بودن سیستم حسابداری در کشور ما، نرم افزار‌های حسابداری متوسط و عمومی پاسخگوی نیاز بسیاری از شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار هستند. احتمال بروز خطای انسانی در حسابداری سنتی و دستی افراد را مجاب به استفاده از نرم افزار حسابداری، کرده است. نرم افزار‌های حسابداری میان رده و استانداردی که در بازار وجود دارند، توانایی انجام بخش عمده‌ای از وظایفی را که برای یک حسابدار شرح دادیم، دارند.

بهترین نرم افزا‌های حسابداری و فروشگاهی

فرآیند کار در حسابداری مالی

حسابداری مالی شاخه خاص مربوط به بخش مالی شرکت‌ها و کسب و کار‌ها را برعهده دارد. این بخش از حسابداری توسط بخش مالی شرکت‌ها انجام گرفته و تمامی امور مربوط به آن، حول محور امور مالی قرار دارد. فرآیند کار شامل ثبت، خلاصه کردن و گزارش دادن نتایج معاملات فراوانی است که در یک شرکت و کسب و کار خاص، در بازه زمانی مشخصی صورت گرفته است. گزارش نهایی که توسط حسابدار تهیه می‌شود جهت ارائه به سهامداران، کارکنان، سازمان‌های مالی و اقتصادی و دولت در دسترس قرار می‌گیرد. این گزارش‌ها شامل ترازنامه، شرح درآمد‌ها و جریان نقدی است.

اهمیت حسابداری مالی

سازمان‌های مختلف فعال در حوزه تجارت، بازرگانی و امور خدماتی بیشترین نیاز را به حسابداری مالی دارند. این سازمان‌ها گزارشات مالی خود را در قالب ترازنامه و صورت سود و زیان ارائه می‌دهند. هدف آن‌ها از ارائه این گزارشات، آگاه سازی صاحبان سرمایه از وضعیت سهام خود و همچنین افراد دیگری است که تمایل به سرمایه گذاری در آن سازمان به خصوص را دارند.

از طرفی دیگر این اطلاعات جهت گزارش به ماموران مالیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید با مراجعه به مقاله پلمب دفاتر در همین وب سایت، اطلاعات تکمیلی را در زمینه گزارشات دفاتر پلمب و اهمیت آن‌ها در حسابداری کسب و کارها، کسب کنند.

حسابدار گزارشات خود را بر اساس اطلاعات روزمره تهیه می‌کند. این گزارشات به کمک اطلاعات ثبت شده در دفاتر روزنامه تهیه می‌شود. اطلاعاتی که برای تهیه گزارشات حسابداری مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از: خرید و فروش خدمات و کالا، خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در کسب و کار و همچنین هزینه‌های جاری از قبیل اجاره بها، حقوق پرسنل و پول آب و برق و ... است.

نرم افزار فروشگاهی

نرم افزار فروشگاهی را می‌توان نوع خاصی از نرم افزار حسابداری تلقی کرد. به طور کلی این نرم افزار دسته‌ای از نرم افزار‌های حسابداری هستند که وظیفه آن‌ها رسیدگی به امور خرید و فروش و تمامی جوانب وابسته به آن در فروشگاه‌ها و مراکز خرید است. تغییر در شرایط کسب و کار‌ها نسبت به گذشته استفاده از نرم افزار‌های مختلف را در این حوزه به یک ضرورت تبدیل کرده است.

نرم افزار فروشگاهی چیست؟

نرم افزار فروشگاهی را می‌توان نوع خاصی از نرم افزار حسابداری دانست. اکنون که با نرم افزار حسابداری و ضرورت وجود آن در کسب و کار‌ها آشنا شدیم، لازم است نرم افزار فروشگاهی را مورد بررسی قرار دهیم. این نرم افزار با هدف ثبت و نگهداری تمامی امور و اطلاعات مالی مربوط به کسب و کار‌های کوچک و بزرگ طراحی شده اند. این نوع نرم افزار‌ها شکل ساده تری نسبت به نرم افزار‌های حسابداری تخصصی دارند و وجه تمایز آن‌ها استفاده ساده و آسان از این ابزار‌ها است.

در گذشته دریافت پول نقد و شمارش روزانه این مبالغ در پایان روز در تمامی کسب و کار‌ها رواج داشت. بسیاری از فروشندگان بزرگ و کوچک در پایان روز مبالغ دریافتی را محاسبه کرده و با کسر هزینه‌ها از آن، سود و زیان خود را در طول روز بررسی می‌کردند. امروزه بسیاری از خرید‌ها از طریق کارت‌های اعتباری صورت می‌گیرند.

لازم به ذکر است که در کشور ما هنوز هم استفاده از پول نقد به طور کامل منسوخ نشده است؛ بنابراین اشکال مختلف دریافت وجه از مشتریان، استفاده از یک سیستم دقیق را ایجاب می‌کند. این سیستم دقیق همان نرم افزار فروشگاهی است.

نرم افزار فروشگاهی فروشندگان عمده و خرد را در جهت دست یابی به شکل جدید و نوین فروش، یعنی فروش اینترنتی یاری می‌کند. فروش اینترنتی امروزه یک فرصت بزرگ برای کسب و کار‌ها محسوب می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل به هم ریختن حساب‌ها و ترس از خطا و اشتباه، از این شکل از فروش دوری می‌کنند. این امر می‌تواند یکی از بزرگ ترین اشتباهات یک فروشنده محسوب شود.

در سال‌های اخیر به دلیل راحتی خرید اینترنتی و همچنین کاهش هزینه‌های رفت و آمد برای خریداران، بسیاری از افراد این شکل از خرید کردن را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند. این نرم افزار به فروشندگان و صاحبان مشاغل کمک می‌کند که بتوانند فروش اینترنتی و حضوری خود را به بهترین شکل مدیریت کنند.

بهترین نرم افزا‌های حسابداری و فروشگاهی

انواع نرم افزار فروشگاهی

اگر احتمالا شما در مرحله افتتاح یک فروشگاه خرده فروشی هستید یا یک مالک فروشگاه موجود هستید که می‌خواهید حساب خود را بالا ببرید، شما در جای مناسبی قرار دارید. ما بهترین گزینه‌‌های نرم افزار فروشگاهی حسابداری خرده فروشی در بازار را در این مقاله ذکر کرده‌ایم.

سازمان‌های خرده فروشی، بزرگ یا کوچک، باید سوابق مربوط به حرکت صندوق، موجودی کالا و غیره را ثبت کنند. این اطلاعات نقش مهمی در عملیات تجاری دارند. همچنین، خرده فروشان برای تصمیم‌گیری در مورد رشد استراتژیک به داده‌های مالی دقیق و در زمان واقعی نیاز دارند.

اجرای تطبیق معاملات، کارهای گردش کار و سازگاری صفحات گسترده برای خرده فروشان بسیار چالش برانگیز است. سریع ترین راهی است که تیم‌های حسابداری و امور مالی می‌توانند با داده‌ها مقابله کنند و ارزش وسیع‌تری را برای یک کسب و کار ارائه دهند، اتوماسیون این فرآیندها است. اگرچه حذف کامل مداخلات انسانی کاملا غیرممکن است، اما با این وجود یک نرم افزار حسابداری مناسب می‌تواند ثبت سوابق مالی را امکان‌پذیر کند.

خرده فروشان چندین عملکرد حسابداری دارند که برای مدیریت منظم آنها به موجودی کالا‌، مالیات فروش‌، حقوق و دستمزد‌، صورتحساب و موارد دیگر نیاز دارند. با نرم افزار فروشگاهی مدیریت صحیح‌ حسابداری فروشگاه‌‌های خرده فروشی بسیار سودآور خواهد بود.

بهترین نرم افزا‌های حسابداری و فروشگاهی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار