روزنامه تایمز افشا کرد که نخست وزیر انگلیس دستورالعمل‌های امنیت ملی را برای ارسال پیام به شاهزاده عربستان نادیده گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، روزنامه تایمز افشا کرد که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، دستورالعمل‌های امنیت ملی را برای ارسال پیام به شاهزاده عربستان و جیمز دایسون، یک میلیاردر انگلیسی، نادیده گرفته است.

به گزارش این روزنامه  جانسون  به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان  و سِر جیمز دایسون، با تلفن همراه شخصی خود پیام داده است و در مورد مشاغل رسمی صحبت کرده است.

تایمز به استناد برخی مدارک گزارش داد این در حالی است که دو سال پیش به جانسون و وزرای ارشد کابینه هشدار داده شده بود که از  دستگاه‌های شخصی یا شبکه‌های اجتماعی خود برای  مشاغل دولتی استفاده نکنند.

این روزنامه گزارش داد که پس از انتخابات عمومی ۲۰۱۹ وزیران با توصیه‌های محرمانه‌ای مواجه شدند و به آن‌ها هشدار دادند که تلفن‌های شخصی و حساب‌های ایمیل آن‌ها در معرض هک شدن قرار دارد.

گزارشات اخیر میزان وابستگی وزیران انگلیس به تلفن‌های همراه شخصی، حساب‌های ایمیل خصوصی و برنامه‌هایی مانند واتس اپ را هنگام انجام مشاغل دولتی نشان داده است.

گزارش شده است که جانسون و شاهزاده سعودی پیامک‌هایی درمورد پیشنهاد خرید تیم نیوکاسل یونایتد به وسیله یک کنسرسیوم نزدیک به خاندان سعودی به یکدیگر ارسال کرده اند.

در همین حال، گفته می‌شود که دایسون به نخست وزیر پیام داده است تا از تنظیم مالیات مطلوبی برای کارکنان خود که برای تامین دستگاه تنفس مصنوعی  در شرایط همه گیری ویروس کرونا به انگلیس می‌آیند، اطمینان حاصل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار