کتاب «قَشو» اثر عمرسیف الدین با ترجمه مهدی جهانشاهی در انتشارات سروش منتشرشد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب «قَشو» اثر عمر سیف الدین، پدرداستان نویسی نوین ترکیه است که با ترجمه مهدی جهانشاهی در انتشارات سروش منتشرشد. نویسنده اثر از پیشگامان ادبیات مدرن ترکیه است.


بیشتربخوانید



داستان «قَشو» از آثار مشهور وی است که به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه و چندین فیلم به اقتباس از آن ساخته شد. ایده اصلی داستان این است که آسیب‌های دروغگویی و تهمت زدن را به خواننده به ویژه کودکان نشان دهد. اینگونه نشان می‌دهد چگونه دروغ‌های به ظاهر ساده می‌تواند مشکلات بزرگی به همراه داشته باشد.

شخصیت اصلی داستان دروغ می‌گوید و دروغگویی اش باعث می‌شود یک تراژدی خانوادگی برایش رخ دهد. وی یک بردار کوچکتر به اسم حسن دارد خر دو به انجام کار‌هایی علاقه دارد که داداروح باید آن‌ها را انجام دهد. وی اصطبل دار پدرشان است. علاقه پسر به قَشو کردن اسب‌ها باعث می‌شود پنهانی این کار را انجام دهد. بی تجربگی اش باعث آزار اسب‌ها و شکست قَشو می‌شود. وی برای سرپوش گذاشتن روی کارش به برادرش تهمت می‌زند همین مسئله تبعاتی را برای برادرش به دنبال دارد. بردارش پس از مدتی به دیفتری مبتلا می‌شود. او می‌خواهد از برادرش دلجویی کند، اما پیش از آن برادرش دارفانی را وداع می‌گوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.