در حالی مجلس طرح جهش تولید مسکن را تصویب کرده که دولت ساخت یک میلیون واحد مسکونی را به عنوان یکی از مهم ترین وعده های اقتصادی خود در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بخش مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصادی کشور به شمار می‌رود که در حال حاضر دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت و برنامه‌های اجرایی خود قرار داده است و از سوی دیگر مجلس هم با تصویب طرح جهش تولید مسکن، مُهر تاییدی را برای ساخت این واحد‌ها زد.

براساس این گزارش طی سال‌های گذشته کشور در بحث تولید مسکن نتوانست اقدامات قابل توجهی را انجام دهد که البته در دو سال گذشته وزارت راه و شهرسازی با کلید زدن طرح مسکن ملی و ساخت و اجرای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توانست بخش کوچکی از نیاز‌های مسکن کشور را تامین و برنامه ریزی کند.

طرح  جهش تولید مسکن چیست؟  

در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ۵ دوره ثبت نام مسکن ملی ثبت نام کرده و تاکنون حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی از این تعداد از سال گذشته به متقاضیان تحویل داده شده است. این در حالی است که روز گذشته مجلس پس از بررسی‌های دقیق‌تر و رفع اشکالات و ایرادات طرح جهش تولید مسکن را مطرح کرد.

در این خصوص سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد: در ۸ سال گذشته اتفاقی که باید در حوزه مسکن می‌افتاد، نیفتاد و بعضاً حرکت‌های خوبی که در زمینه تامین مسکن در دولت‌های قبل شروع شده بود، از جمله مسکن مهر که حرکت خوبی در جهت تأمین مسکن مردم مخصوصاً طبقات ضعیف‌تر بود، متوقف شد و دولت اقدام عاجل و مهمی در زمینه تامین مسکن نداشت؛ این مسئله به علاوه مسائل دیگر موجب شد که ما دچار نقصان و کاستی جدی در زمینه مسکن شویم.

موسوی ادامه داد: این مسئله موجب شد قیمت مسکن و زمین با یک جهش غیرقابل باوری در سال‌های اخیر مواجه شوند، به نحوی که امروز خانه دار شدن برای اقشار زیادی از مردم به یک رویا تبدیل شده؛ اما امروز بر اساس قانون جهش تولید مسکن تمام بانک‌ها باید سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به ساخت مسکن اختصاص دهند.

او ادامه داد: میزان سود دریافتی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات ساخت مسکن در آینده مشخص خواهد شد. امکان پیش خرید مصالح برای مردم در بورس فراهم شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ساختار‌هایی برای تحقق این قانون تعیین شده که یکی از این ساختارها، تشکیل شورای عالی مسکن است که به زودی به ریاست رئیس‌جمهور و دبیری وزیر راه و شهرسازی تشکیل خواهد شد. ۱۱ عضو کابینه، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و یک نماینده مجلس هم به عنوان ناظر، عضو این شورا خواهد بود.

او گفت: علاوه بر این صندوق ملی مسکن در نظر گرفته شده و منابع متعددی در این صندوق متمرکز خواهد شد. رئیس هیئت امنای صندوق ملی مسکن، وزیر راه و شهرسازی خواهد بود و تمهیدات لازم برای تأمین منابع مالی این قانون هم در نظر گرفته شده است.

تخصیص ۲۰ درصد از تسهیلات بانک‌ها به ساخت مسکن

موسوی تأکید کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، همه بانک‌های کشور موظف هستند که سالانه حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به ساخت مسکن اختصاص دهند که البته سود این تسهیلات بعداً مشخص خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: بخش عمده‌ای از قیمت مسکن را زمین مشخص می‌کند و زمین‌های دولتی زیادی در اختیار ارگان‌های مختلف دولت قرار دارند که طبق قانون جهش تولید مسکن، باید این زمین‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت مسکن قرار گیرند، البته زمین‌هایی که برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده، نمی‌تواند در این حیطه قرار گیرد.

موسوی تصریح کرد: بر این اساس همه دستگاه‌های دولتی موظف هستند که زمین‌های مازاد در اختیار خود را جهت توسعه و ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره تمهیداتی که در قانون جهش تولید مسکن پیرامون تأمین مصالح ساختمانی در نظر گرفته شده است، گفت: امکان پیش‌خرید مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد در بورس فراهم خواهد شد و افراد می‌توانند آن را پیش‌خرید کنند. همچنین از محل صندوق ملی مسکن مجوز‌های لازم مانند پایان کار و سایر مجوز‌های ساختمانی با ۳۰ درصد تخفیف به مردم داده خواهد شد.

او با بیان اینکه این مطالب کلیات طرح جهش تولید مسکن بود، اظهار کرد: توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی نیز در نظر گرفته شده و حتما باید این پیوست‌ها را در ساخت مسکن داشته باشیم تا دچار آسیب‌هایی که از قبل داشتیم، نشویم.

بانک ها همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات مسکن نمی کنند

براساس این گزارش با توجه به آنکه در این طرح مجلس، برنامه‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده، اما به نظر می‌رسد که این طرح با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد، چرا که در طرح جهش تولید مسکن اعلام شده بانک‌ها باید ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به ساخت مسکن اختصاص دهند. این در حالی است که این قانون از سال‌های گذشته بوده، اما بانک‌ها در این خصوص همکاری لازم را نداشتند و تنها بانکی که در این چند سال مسئولیت ساخت این واحد‌ها را یک تنه بر عهده می‌کشید بانک مسکن بوده است؛ به طوری که هم پرداخت وام خرید مسکن و هم وام ساخت را به متقاضیان و سازندگان انجام می‌داد.

دستگاه ها اراضی مازاد را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار می دهند؟

همچنین یکی دیگر از برنامه‌هایی که در طرح جهش تولید مسکن اعلام شده واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌های دیگر است. این در حالی است که در برنامه ساخت مسکن ملی طبق گفته وزارت راه و شهرسازی دستگاه‌ها همکاری لازم را برای واگذاری اراضی نداشتند و در ساخت بخشی از این واحد‌ها هم با مشکل کمبود اراضی مواجه شدند.

یکی دیگر از مواردی که در این طرح مطرح شده پیش خرید مصالح ساختمانی است که به گفته بسیاری از سازندگان باید برای مصالح ساختمانی تمهیدات ویژه تری را در نظر بگیرند و با اهدا و یا تخصیص کارت مصالح ساختمانی و یا پیش خرید آن نمی‌توان این واحد‌های مسکونی را ساخت.

کارت مصالح ساختمانی یک پروژه از پیش شکست خورده است

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  با بیان اینکه مصالح ساختمانی در مدت زمان گذشته با نوسات قیمتی بسیار زیادی روبه‌رو شده‌اند، گفت: دولت مجددا طرح کارت مصالح ساختمانی را مطرح کرده که به نظرم این طرح به هیچ عنوان در حال حاضر و یا در گذشته نتوانسته مشکلی از سازندگان مسکن را برطرف کند.

او با بیان اینکه کارت مصالح ساختمانی به هیچ عنوان نمی‌تواند، اجرایی شود، تصریح کرد: اگر دولت و یا بانک مسکن قصد دارد این طرح را مجددا اجرا کند به طور قطع به سرانجام نمی‌رسد؛ چرا که باید دولت تمهیدات دیگری را در این بازار پر نوسان مصالح ساختمانی به کار گیرد.

مسکن ملی در قالب طرح جهش تولید مسکن  ساخته خواهد شد 

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مسکنی کشور به شمار می‌رود، گفت: نوسازی بافت فرسوده، طرح اقدام ملی مسکن، تکمیل واحد‌های مسکن مهر و سایر برنامه‌های مسکنی تماما در قالب طرح جهش تولید مسکن به شمار می‌رود و ادامه این برنامه‌ها هم جزو این طرح‌ها محسوب می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر در طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های مختلف آغاز شده و نیاز اصلی مسکنی کشور به ویژه برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه در این حوزه شناسایی شده و برای آن برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول گفت: تمامی طرح‌های مسکنی کشور در این بخش در قالب همین طرح‌ها برنامه ریزی و اجرا شده است.

مسکن ملی ادامه می یابد

 این در حالی است که پیش از این رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در اولین حضور خود در وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره ادامه دادن مسکن ملی گفت: ساخت و تکمیل طرح اقدام ملی مسکن که زحمات فراوانی برای آن کشیده شده در دولت سیزدهم تداوم خواهد یافت. همچنین واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر نیز به اتمام می‌رسند.

او تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد و خواسته‌های دولت و مردم را توسعه بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: مسکن محرومان و کم‌درآمدها از اولویت‌های دولت سیزدهم است. با ایجاد جاذبه و ارائه مشوق تلاش خواهیم کرد تا کم‌درآمدها صاحب مسکن شوند.

براساس این گزارش طرح مسکن در کشور یکی از مهم‌ترین نیاز‌های مسکونی کشور به شمار می‌رود که دولت باید برای اجرای این طرح برنامه ریزی دقیقی داشته باشد و با توجه به دستور العمل و مصوبه‌های طرح جهش تولید که اعلام شده باید تمامی دستگاه‌ها بتوانند همکاری‌های لازم را برای اجرایی شدن آن داشته باشند.

گزارش از محبوبه کباری

 انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، بازارمسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
تا زمانی که دلال است ، وضعیت همینه !!! این انبوه سازها هم دلال هستند . نصف پول میره تو جیب اینها ! من قبلا هم گفته ام هنوز هم میگم زمین رایگان و وام ساخت را بدهید بدست مردم . مردم خودشان خانه ی شان را می سازند . خانه ای را که انبوه ساز میسازه ، بدرد نمیخوره !!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۲ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
مسکن ۷۰۰ درصد بالا رفته از قدرت خرید مردم خارج شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
گیریمم مسکن ملی درست بشه. من خودم شخصا پایین شهر زندگی می کنم ولی وارد این مجتمع های ساخت دولت مثل مسکن مهر و مسکن ملی و.... نمی شم. بعدا فروشش خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
be to che
۱۶:۳۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
خدایا این گرانی تا کی ادامه دارد؟!!
اینا نمی توانند یا نمی خواهند گرانی را کنترل کنند!
افسوس ...
Netherlands
عماد
۱۴:۴۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام
یک پیشنهاد برای عملی شدن راحتتر ساخت 4میلیون مسکن:
مثلاً شهرداری تهران مکلف شود سالی ۵۰هزار واحد فقط برای اجاره دادن ( اجاره‌داری حرفه‌ای) ترجیحاً در مناطق شمالی بسازد. به همین ترتیب در سایر شهرهای بزرگ نیز سالانه دویست هزار واحد ساخته شود. در چهار سال، یک میلیون از چهار میلیون واحد وعده داده شده، به این ترتیب ساخته میشود.
چون این واحدها، فقط برای اجاره هستند و در مناطق خوب و بصورت مجتمع های شیک ساخته میشوند (و در هنگام استفاده نیز، با مدیریت قوی شهری اداره می‌شوند) لذا فرهنگ «اجاره‌نشینی، خوش‌نشینی» جا می‌افتد.
این طرح، در کنار مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه، خیلی سریع و موثر، آپارتمان را یک کالای مصرفی میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
زمین شمال شهرمتری ۲۰۰ملیون تومن از کجا بیارن؟احتمالا زمین رو وارد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
اگر مردم ۳۰ سال دندان رو جیگر بگذارند جمعیت منفی است همه چیز حله و در عرض ۷۰ سال هم منقرض می شویم خلاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
خواب و خیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
گرونی تا کی ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
الی الابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
گرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
مدیریت بدهید به جعفففففففففر گره شده با دندان باز می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
تولید یک میلیون مسکن درسال میدونی افزایش چندبرابری ظرفیت تولید سیمان و میلگرد رو میطلبه

ببینید اصلا کارخونه ها میتونن این مقدار افزایش ظرفیت تولید بدن بعد نسنجیده بیاین وعده بدین
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۲:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
آقا نمیخواد خونه بسازی
این دولت بیاد خودش آژانس املاک بزنه نظارت کنه
این املاکیا خیلی کلکبازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
بعضیا اگه بزارن میشه مخصوصاً کسانی که در این سالها با وصل شدن به به دستگاه‌های دولتی و مربوطه و همچنین رانت خواران قیمت همه چیز را دستشان گرفتن،اگه نظارت‌ها و حکم ها بیشتر و عدالت محکم‌تر اجرا بشه،همه چیز به روال عادی خود برمیگرده،انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
نه ههههههههه.تابحال کدوم گره رو دولتها قابلیت داشتن که باز کنن تا این دومیش باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۱:۵۱ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
اگر مسکن هایی که ساخته میشه بصورت اجاره به شرط تملیک باشه، هم پول ساخت خورده خورده برمیگرده. هم مردم خانه دار میشن. هم دولت به قولش عمل کرده. هم خانه های ساخته شده دست دلال و واسطه نمیفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
با کاهش جمعیت تمام مشکلات اقتصادی ایران حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۴ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
میشه با رایگان کردن زمینهای دولتی برا انبوهساز تا حدودی قیمت مسکن کاهش پیدا کنه و وضع مسکن بهتر میشه ولی برای حل مشکل به صورت ریشه ای نیاز به منابع مالی زیاده که در شرایط تحریم امکانش نیست و بعیده ریشه ای حل بشه مگر با افزایش صادرات نفت و درامدهای واقعی دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
دلال را حذف کنید همه چیز درست می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
برق برق برق
اگه راست میگید برق رو درست کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
اصلاح شهرداری ها
استفاده از کد برای ساختمانها
استفاده از کارت مصالح و کد بورسی برای دریافت کالا
فقط مصالح را ارزان کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمیدنخعی
۱۰:۳۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام اقا
مابرای زمین مسکونی در روستای همندبرای کارهای واگذاری زمین و ایجاد شهرک مسکونی اقدام کردیم نامه هایی به فرمانداری و به بخشداری و منابع طبیعی و اداره مسکن و استانداری بیرجند فرستادیم و مدت دو سال است که کارهای وام و مسکن را انجام دادیم ولی هنوز هیچ زمینی برای شهرک مسکونی واگزار نشده است
از شما درخواست داریم که پیگیری کنید علت واگذار نشدن زمین چه بوده ؟
با تشکر از شما
حمید نخعی از روستای همند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
نخیر گره باز نمیشود چون همه مسئولین دروغ میگن در مورد تمدید اجاره هم قولهایی داده بودند و من مستاجرم مرداد امسال جایی خانه گیرم نیامد مجبور شدم اجاره خانه قبلی را با صاحب خانه تمدید کنم ایشان هم چون وضع بازار را میدونست 100% رهن را برد بالا 45% اجاره را هر وقت حکومتیها گفتند الان روزه بدان الان شب است و بر عکس از 100% حرفاشون 99.9% درغ است
Iran (Islamic Republic of)
شهریار پیرمرادی
۱۰:۱۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
رییسی چرا نیکزاد را با آن همه تجربه میدانی در خصوص تولید مسکن، وزیر مسکن نکرد. تنها کسی که توان اجرایی این کار رو داره فقط نیکزاده ولاغیر، دیشب وقتی با حیدری مصاحبه میکرد پاسخ همه جواب ها و شبهات را در جیب داشت ،او در میدان پروژه ها یک کارشناس کار بلده و در تصمیم گیری های کلان تولید مسکن یک تمام کننده قاطع و صادقه، اهل دوز و کلک و وعده وعید هایی که مدت هاس در بین مقامات بلند پایه تبدیل به عرف شده نیست، من این را به عنوان یک کارشناس تولید مسکن که بارها از نزدیک شاهد حضور ایشان در کارگاه ها مسکن مهر بوده ام بیان میکنم و شک ندارم با آن تجربه ارزشمندی که در مسکن مهر کسب کرده قادر هست همه نواقص مسکن مهر را کنار بزاره و پس از چهار سال دو برابر وعده رییسی واحد تولید کنه و نیز شک ندارم رییسی در نهایت همین کار رو میکنه فقط خدا کنه دیر نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
ایران جای زندگی نیست امنیت مالی نداریم نه میتونیم خونه بخریم نه ماشین ... یعنی سومالی زندگی کنیم نه ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
گره دلار از همه مهم تر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
اقشار ضعیف رو میشه نگید؟ آخه ۲ یا ۳ ماه یکبار ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان آورده کار قشر متوسط هم نیست که الان دارن از متقاضیان مسکن ملی دریافت میکنند اون هم برای پروژه هایی که فقط اسمش پروژه هست، نه ساخت و سازی نه قراردادی. بیچاره کردن مردم رو، توی سختترین شرایط پول واریز شده اما نه مراحل آورده تمومی داره نه حتی یک درصد کار انجام شده‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
تو ایران همه گره ها کور هستند.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۹:۳۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام
تمام گرانی ملک زیر سر املاک داران هست
مثلا چندوقت پیش رفتم با صاحب خانه پول پیش و اجازه قیمت تمام کردم بعد از یک دو روز صاحب خانه زنگ زده می گه املاک میگه من مشتری بیشتری برات دارم
چندین مورد این جوری دیدم خدا لعنت کند املاک داران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
این مجلس قرار بود گره خودرو را هم باز کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
چند صباح دیگر تیتر میزنید
آیا گره سانترررررررررررررریفوژها به دست اسلامی حل می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
تو ایران هیچ گرهی باز نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
باز میشه
ولی باید زور باشه و قدرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
هیچ کس از آقای آخوندی علت رکود ساخت و ساز را پیگیری نکرد ایشان باید محاکمه شوند و خانه لاکچری شان توقیف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
در پایان دوره احمدی نژاد گفتید که تمام پولی که باید صرف تولید و ساخت کارخانه میشد را در مسکن مهر که تولید درآمد نمیکرد سرمایه گذاری شد و ضرر آن به تولید خورد حالا دوباره همان کار گذشته را میخواهید تکرار کنید عجب دور باطل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
اینها رو امثال آخوندی میگفتن
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
تا قانون مالیات بر عایدی سرمایه اجرایی نشود ساخت مسکن بی فایده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
گره مرغ و هویج رو نمیتونه باز کنه حالا میخواد گره مسکن باز کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
چرا نظرات تنگ است .. مردمی هم که مسکنی بنام خود ندارند .. اگر پس اندازی دارند .وارد این طرح بکنید ..با زمین مجانی .. مثل مسکن مهر .. به هر حال مسکنی ساخته میشود .. اجازه فروش داشته باشند .. ممکن است100 تا 200000 مسکن به بازار عرضه میشود
این شرایطی که شما میگید .. انهاییکه مسکن ندارند با شرایط شما هم نمیتوانند مسکن بای خود بسازند
Bulgaria
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
اینهم بازاری میشه برای رانت و فساد هیچ فعالیت اقتصادی که دولت در آن باشد موفق نیست باید کار دست بخش خصوصی واقعی باشد در همه کارها وگرنه کدام شرکت یا سازمان دولتی یا ماشین سازی دولتی موفق بوده فقط ایجاد رانت و فساد و بساز و بنداز میکند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
آقا ما مسکن مهر نمیخوایم. اصلا این ساختمون‌سازی اسلامی و ایرانی نیست. من هیچوقت دوس نداشتم بچه هام تو مجتمع بزرگ بشن. یه نگاه به اکباتان بندازید ببینید تربیت‌شون چقدر افتضاح هست. خانه باید مثل امریکا باشه. همه خانه ها حیاط و پارکینگ دارن با محوطه ی سبز. یک طبقه یا دوبلکس ویلایی هستند و خانه ها از هم فاصله چند صد متری دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
ساعت ۷ صبح نظر ناشتایی میشه این نظر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
آنوقت باید برای هر خانه یکنفر نگهبان استخدام کنی تا دزد نزنه تو ایران جواب نمیده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
آقا ما مسکن مهر نمیخوایم. اصلا این ساختمون‌سازی اسلامی و ایرانی نیست. من هیچوقت دوس نداشتم بچه هام تو مجتمع بزرگ بشن. یه نگاه به اکباتان بندازید ببینید تربیت‌شون چقدر افتضاح هست. خانه باید مثل امریکا باشه. همه خانه ها حیاط و پارکینگ دارن با محوطه ی سبز. یک طبقه یا دوبلکس ویلایی هستند و خانه ها از هم فاصله چند صد متری دارند.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۱:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
بله درسته. ولی تو شهرهای بزرگ و بی در وپیکر مث تهران نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
تا وقتی تحریم ها برداشته نشود، FATF کاملا عملیاتی نشود، سرمایه گذاری خارجی جذب نشود، اعتماد ملی و بین المللی افزایش نیابد، مدیریت علمی و شایسته سالاری حاکم نشود، حجم دولت کوچک نشود ..... همواره مشکلات باقی مانده و دائماً افزایش خواهد یافت!
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۱:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
خخخ تو خود حسن روحانی نیستی؟؟ همه چی رو به برجام ربط میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
تو خواب غرب را می بینی که بیاید برایت کار کنی. چشمت را باز کن و ببین که افغانستانی که مثل بره رام غربیها بود چه به سرش آمد. ننگ نامهFATFنباید هرگز اجرا شود.
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۷:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
شاید در سال اول با اتمام پروژه های نیمه کاه بتوان به عدد و رقمی نزدیک به وعده های داده شده رسید اما برای شروع از صفر پروژه های سالهای بعد مطمئناً امکان رسیدن به سقف مورد نظر امکان پذیر نخواهد بود. دیشب وزیر راه و شهر سازی با به گرو گرفتن زمینهای سازمانهای دولتی وعده ی ساخت و سازی را می داد که کارکنان سازمانهای تابعه اش بر اساس مصوبات قانونی خود مدعیان اولویت کسب حقوق خود از آزادسازی زمینها خواهند بود. اگر قرار است زمینی از سازمان آب آزادسازی شود مطمئنا کارکنان شاغل و بازنشسته ی سازمان آب مدعی اولویت در دریافت سهم خود خواهند بود.
آقای وزیر به سرمایه گذار بخش خصوصی تکیه نموده. دلالی دلار ، سکه و حتی پشگل گوسفند برای سرمایه گذار بخش خصوصی راحت ترین راه برای رسیدن به کسب درآمد است. سوق دادن نقدینگی بخش خصوصی به این سمت به نوعی به اسارت گرفتن سرمایه ی سرمایه دار است که با تورم بالای 45% هیچ آدم عاقلی با تجربه ی بازار بورس به آن متمایل نخواهد شد. طرح این مطلب شباهت زیادی به سراب دارد.
آخرین اخبار