افتتاح بخشداری "نختالو" و کلنگ زنی پنج پروژه آموزشی و خدماتی در باروق

به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی بخشداری جدید "نختالو" در باورق افتتاح و کلنگ ساخت چهار باب مدرسه و مجمتع گلخانه‌ای و تفریحی در روستاهای این شهرستان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با عنایت به مصوبه ۲۷ تیرماه امسال هیات دولت بخش‌ باروق‌ از توابع میاندوآب به شهرستان تبدیل و از این منطقه جدا شد.

براساس مصوبه هیات دولت روستای "نختالو" به عنوان مرکز بخش نختالو در شهرستان جدید باروق‌ ایجاد شده بود که به طور رسمی ساختمان دهیاری این روستا به عنوان بخشداری فعالیت خود را آغاز کرد.

همچنین برحسب این مصوبه روستای "زاغه" به عنوان مرکز دهستان آجرلوی شرقی شناخته شد.

روستای "نادرگلی" به عنوان مرکز دهستان نادرگلی و روستای "چالخاماز" به عنوان مرکز دهستان باروق شناخته و به عنوان محدوده جغرافیایی بخش مرکزی باروق معرفی شد.

براساس این مصوبه همچنین دهستان "آجرلوی شرقی" با مرکزیت روستای "زاغه" و دهستان "آجرلوی غربی" به مرکزیت روستای "قوروقچی" جز محدوده جغرافیایی بخش "نختالو" معرفی شد.

 عملیات اجرایی مجمتع گلخانه‌ای و تفریحی در روستای "اسماعیل‌کندی" باروق آغاز شد

مدیر این طرح در آیین کلنگ زنی اظهار داشت: این طرح در زمینی به مساحت چهار هکتار در ۱۲ سالن و ۲۰ باب آلاچیق به همراه استخر پرورش ماهی به حجم ۲۳۰ مترمکعب احداث می‌شود.

مهران علیزاده با اشاره به اینکه احداث فضای باز و سرگرمی کودکان به مساحت ۲۰۰ مترمربع از بخش‌های این طرح است، افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۶ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۲ نفر احداث می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح طی سه فاز عملیاتی خواهد شد و مدت اجرای فاز اول ۱۴ ماه و اتمام پروژه ۲ سال خواهد بود.

کلنگ ساخت ۱۲ کلاس درس در روستاهای باروق به زمین زده شد

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ هم در آیین کلنگ زنی این پروژه‌ها گفت: این کلاس‌های درس در چهار روستا شامل تازه کند زاغه، احمد آباد، قطارداش و چاخراحمد و در هر روستا به تعداد سه کلاس احداث می‌شود.

بهروز تقی‌نژاد افزود: این مدارس هر کدام به مساحت ۳۰۰ مترمربع و با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی آنها و محل اقامت معلمان ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مدارس به صورت ۱۰۰ درصد خیری توسط شرکت پتروشیمی باختر (خانواده مرحوم نجفی) ساخت و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

همچنین بهره‌برداری از پروژه‌ آبیاری تحت فشار و قطره ای در ۲.۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستای اسماعیل‌کندی باروق دیگر پروژه‌ای بود که با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید.

همچنین در هشتمین روز از هفته دولت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی  پروژه‌ گازرسانی به ۲ روستای میاندوآب‌ و افتتاح شهرداری شهر جدید بکتاش در این شهرستان صورت گرفت.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.