صالحی گفت: نتیجه ارزیابی عملکرد معاونت سوادآموزی نشان می‌دهد خراسان شمالی در سواد آموزی از جایگاه مطلوب برخوردار و جزو ۶ استان برتر با سواد کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  صالحی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : سازمان نهضت سوادآموزی در قالب شورای‌عالی پشتیبانی سواد آموزی هر سال ارزیابی جامعی از عملکرد استان‌ها با توجه به شاخص‌ها و معیار‌های استاندارد و محور‌های تدوین شده، انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره به اینکه ارزیابی سوادآموزی بر اساس ۲۵ محور صورت گرفته است، گفت : کارنامه عملکردی سال ۹۹ سواد آموزی استان در کشور توانست رتبه خیلی خوب و قابل تقدیر را کسب کند.

او گفت: از جمله شاخص‌های تعیین شده سازمان نهضت سوادآموزی اجرای طرح‌های ابلاغی، خلاقیت و مدیریت، بهبود کیفیت، اجرای مسابقات، مشتری مداری، گسترش مراکز یادگیری محلی، برنامه‌های عملیاتی و صیانت از سوادآموزی است که این ارزیابی‌ها در سه دسته سازمان‌های دولتی، نهاد‌های غیردولتی و اشخاص صورت می‌پذیرد که استاندارخراسان شمالی هم به عنوان استاندار برتر در سال ۹۹ انتخاب شد.

صالحی گفت : بر اساس آمار‌های رسمی نرخ باسوادی خراسان شمالی که طبق استاندارد از سن ۱۰ تا ۴۹ سال اندازه‌گیری می‌کند در سال ۹۹ به ۹۷درصد رسیده است.

او گفت: سوادآموزی از شاخص‌های مهم توسعه انسانی و جوامع به شمار می‌رود، چون درکاهش نرخ بی سوادی نقش بسزایی دارد.

او افزود: حجم ابلاغی سوادآموزی امسال در استان هفت هزار و ۶۲۰ نفر در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم است.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستا‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.