رئیس اداره استثنایی آموزش‌ و پرورش استان اصفهان گفت: تاکنون ۸۰ هزار دانش‌آموز کلاس اول نوبت‌گیری کرده‌اند و از این تعداد نوبت‌گیری شده، فرایند سنجش ۵۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز به اتمام رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن الماسی رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی سنجش ۹۰ هزار دانش‌آموزان کلاس اولی گفت: تاکنون ۸۰ هزار دانش‌آموز کلاس اول نوبت‌گیری کرده‌اند و از این تعداد نوبت‌گیری شده، فرایند سنجش ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر به اتمام رسیده است.

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته قصد داشتیم تا ۱۵ شهریورماه فرایند سنجش تمامی دانش‌آموزان کلاس اولی به اتمام برسد، افزود: به دلیل تعطیلی‌های پیش‌بینی نشده ناشی از افزایش شیوع کرونا از برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته عقب هستیم که امیدواریم تا پایان شهریورماه فرایند سنجش را به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: ما ۴۰ پایگاه اولیه الف، ۱۵ پایگاه اولیه و ۷ پایگاه تخصصی با ۶۰۰ نفر عوامل اجرایی در استان پیش‌بینی کردیم همچنین پیش‌بینی شده فرایند سنجش برای ۳۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی نیز در صورت مهیا شدن شرایط انجام دهیم.

الماسی با اشاره به فرایند سنجش  تصریح کرد: غربالگری برای سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان انجام می‌شود برای آمادگی تحصیلی آزمون‌هایی با مفاهیم اولیه آموزشی هرساله از طرف وزارتخانه ابلاغ می‌شود که بر اساس آن باید دانش‌آموزان شش یا هفت‌ساله در حد استاندارد پاسخ دهند، در دفترچه آزمون امسال سعی شده وابستگی روانی کمتر باشد که برای استان‌هایی مانند اصفهان که دانش‌آموزان چندزبانه وجود دارد، مشکلات و ارجاعات آن‌ها کمتر شود.

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در غربالگری سلامت جسمانی، معاینات دهان و دندان، وضعیت موی سر، سنجش بینایی و شنوایی و توده بدنی دانش‌آموز و واکسیناسیون گذشته مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و نوبت‌دهی برای انجام سنجش گفت: برای همه دانش‌آموزان در برگه معرفی‌نامه مشخص شده که در چه تاریخی و در چه ساعتی در پایگاه حضور پیدا کنند و در هر ساعت ۴ الی ۶ نفر نوبت داده شده تا از ازدحام و شلوغی در مراکز جلوگیری شود.

الماسی با توصیه به والدین دانش‌آموزان برای حضور در پایگاه‌های سنجش خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان یکی از والدین همراه فرزندشان و در ساعت مقرر شده در پایگاه‌ها حضور پیدا کنند و مدارک لازم مانند شناسنامه پدر و مادر و کارت واکسیناسیون فرزند خود را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار