سازنده چینی باتری می‌گوید که آماده تولید بسته‌های برقی بدون کبالت در مقیاس بزرگ است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ وقتی خودرو‌ها، کامیون‌ها، هواپیما‌ها، قطار‌ها و حمل و نقل را در نظر بگیرید، متوجه می‎شوید بخش حمل و نقل بزرگترین منبع تولیدکننده گاز‌های گلخانه‌ای در آمریکا است. اگر بخواهیم به تغییرات آب و هوایی بپردازیم،  برای جلوگیری ازسوختن سوخت‌های فسیلی نبایداز خودروهای خود استفاده کنیم.

براساس گزارش‌ها  تنها مشکل اکثر خودروهای برقی این‌ است که  آن‌ها از باتری‌های لیتیوم یونی ساخته شده و به فلزات سنگین مانند کبالت وابسته هستند. مواد کبالتی به گونه‌ای استخراج می‌شوند که باعث تخریب محیط زیست شده است. به همین دلیل، شرکت‌هایی مانند IBM، پاناسونیک و تسلا سعی کرده اند باتری‌های برقی بدون فلزات سنگین بسازند.

قابلیت باتری بدون کبالت چیست؟

 براساس گزارش‌ها، یک شرکت چینی به نام SVOLT ادعا می‌کند که آماده تولید باتری بدون کبالت در مقیاس بزرگ است. در نمایشگاه اتومبیل چنگدو، این شرکت یک بسته قدرت ۸۲.۵ کیلووات ساعتی را در داخل یک خودرو از خودروساز چینی Great Wall Motors نشان داد.مدیر عامل شرکت باتری سازی چینی می‌گوید: باتری بدون کبالت در دمای معمولی می‌تواند با یکبار شارژ تقریباً ۳۷۳ مایل برد را تحویل دهد و به خودرو اجازه دهد در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل در ساعت برسد.

باتری

مدیر عامل باتری سازی این شرکت گفت: انتظار می‌رود  "باتری بدون کبالت"  به خودرو‌هایی که در بازار چین به فروش می‌رسند راه پیدا کند، اما زمان دقیقی برای وقوع چنین اتفاقی ارائه نکرده است. همچنین اعلام نکرد که  در حال حاضر چه تعداد پکیج بدون کبالت می‌تواند تولید کند. شایان ذکر است که شرکت‌های دیگر در حال تولید باتری‌های بدون کبالت در مقیاس هستند.  اکثر واحد‌های مدل ۳ تسلا در چین به فروش می‌رسند که دارای باتری لیتیوم آهن فسفات ساخته شده توسط فناوری Amperex معاصر هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار