مطالبات گندم کاران و کلزاکاران پرداخت شد/ پرداخت خسارت گندم کاران تا پایان تابستان

پرونده خرید تضمینی گندم و کلزا با پرداخت مطالبات کشاورزان بسته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ایزدی مدیر کل غله استان  گفت:امسال ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ تن گندم به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

ایزدی افزود: ارزش خرید تضمینی گندم ۵ هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال بود که از این میزان ۵ هزار و ۶۵۸ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: کمتر از یک دهم از مطالبات گندم کاران باقی مانده است که به زودی پرداخت می‌شود.

مدیر کل غله استان گفت: مرکز خرید تاکستان فعال است و گندمکارانی که هنوز محصول خود را تحویل نداده اند به این مرکز مراجعه کنند.

ایزدی افزود: همچنین امسال ۴ هزار و ۹۵۲ تن کلزار از کشاورزان به ارزش ریالی ۵۱۸ هزار و ۸۴۵ میلیون ریال خریداری شد که مطالبات آن‌ها کاملا تسویه شده است.

تهرانی معاون بیمه‌ای بانک کشاورزی هم با بیان اینکه بیمه گندم کاران تا ۱۵ تیرماه اعتبار داشت، گفت: بازدید تیم‌های کارشناسی از مزارع گندم دیم بابت برآورد خسارت خشکسالی انجام و مدارک به صندوق بیمه در تهران ارسال شده است.

تهرانی افزود: در حال دریافت اخذ مجوز هستیم و پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه غرامت گندمکاران پرداخت شود.

وی درباره گندمکاران آبی هم اضافه کرد: برای پرداخت خسارت به این گندمکاران هم در حال اخذ مجوز و استعلام از دستگاه‌های مربوطه از جمله جهاد کشاوزی هستیم به همین منظور کار کمی طول کشیده است.

معاون بیمه‌ای بانک کشاورزی اظهار امیدواری کرد بعد از پرداخت غرامت به گندمکاران دیم کار پرداخت پرداخت غرامت به گندم کاران آبی در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.