مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: استان برای سال تحصیلی جدید هزار و ۸۹۰ نیروی فرهنگی کمبود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال هزار و ۶۸۳ نیروی فرهنگی در استان بازنشسته می‌شوند.

او به نیاز استان برای هفت هزار و ۸۸۸ کلاس درس دولتی به معلم اشاره و تصریح کرد: تعدادی از این نیرو‌ها از طریق حق‌التدریس، طرح امین، دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ به صورت پیمانی جبران می‌شود، اما استان برای سال تحصیلی جدید هزار و ۸۹۰ نیروی فرهنگی کمبود دارد.


بیشتر بخوانید


قائدامینی با اشاره به موافقت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با انتقالی ۵۲۹ فرهنگی در استان اضافه کرد: امسال سهمیه جذب دانشجو در این استان ۲۸۸ نفر بود که هم‌اکنون ۴۵۹ نفر به منظور انجام مصاحبه و پذیرش فراخوان شده‌اند تا از بین این افراد واجدان شرایط یرای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند.

او ادامه داد: برای تعمیر و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری ۵۰ میلیارد ریال از طریق خیران نیک‌اندیش اختصاص داده شد.

قائدامینی با اشاره به مشکل تامین مسکن فرهنگیان در شهرکرد گفت: پس از پیگیری‌های انجام شده، اما هنوز آماده‌سازی زمین‌های محله ۴۰ منظریه برای احداث مسکن فرهنگیان انجام نشده و به‌عنوان یکی از مطالبه‌های این قشر مطرح است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار