در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحد، روی پله یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران امروز (چهارشنبه دهم شهریور ماه) در ابتدای معاملات با رشد ۳ هزار و ۹۳۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحد، روی پله یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۶ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «میدکو» و «پارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شبندر»، «کدما» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.


بیشتر بخوانید


 

شاخص هم وزن نیز با رشد ۸ هزار و ۴۸۲ واحدی، روی پله ۴۵۵ هزار و ۳۷۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون سهم به ارزش ۶ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان رسید.

رشد ۴۴۸ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با رشد ۴۴۸ واحدی روی پله ۲۲ هزار و ۴۰۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، میدکو و پارس به ترتیب با ۲۷۹۳.۰۷، ۲۷۹۳.۰۷، ۱۳۰۷.۰۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد شبریز، وکار و وتجارت با ۱۵۲.۲۲، ۱۴۴.۸۹، ۹۴.۹۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های آریا، بپاس و زاگرس به ترتیب با ۸۶.۵، ۵۳.۹۱ و ۴۷.۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. غصینو، کتوکا و اتکای، با ۸.۱۵، ۱.۳۲ و ۱.۲۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فرآورده نفتی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۷۲۴ میلیارد و ۳۰۱ میلیون تومان به خود اختصاص داد. شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های سنیر، لپارس و ثاخت بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های وکار، خشرق و دلر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های تاپکیش، صبا و وهامون بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های ثالوند، کتوکا و سدبیر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های شسپا، سپید و کمند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های کمند، ددامح و وسخراج در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اراد ۵۰ و کپرور و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های کمرجان، اوصتا و اشاد ۹ در فرا بورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های امین یکم، شبندر و خپارس بیشترین حجم معامله و نماد‌های امین یکم، پالایش و شبندر بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین نماد‌های، دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۷۰۴، اراد ۶۴۴ و اراد ۲۱۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
برادر بعد از سه روز چون امروز که سبزرو که دیگه نباید جز امار اورد !! بعد از سه روز قرمز شدن که سر جمع پنج درصد هم نشد اونم بعد از 2 ماه سبز پوشی باز هم سبز شد .این درستشه.شما اخبار بورسی کار نکنی ملت راضیتر هستن
آخرین اخبار