به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از افتتاح سامانه جامع پایش و سوخت هوشمند حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی در سال گذشته، قرار بر این بود که هر ۲۴ ساعت بعد از پیمایش، کارت سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی شارژ شود، اما اخیراً سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور اعلام کرده که تنها کارت سوخت خودروهای سنگین آن هم هر دو هفته یکبار شارژ میشود.
بنابراین در حال حاضر شارژ شدن تمامی کارتهای سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی در هر ۲۴ ساعت بعد از پیمایش، اجرایی نشده است.
شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران نیز در پاسخ به پیگیریهای خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در این زمینه، به این پاسخ اکتفا کرد که بر اساس مصوبه هیئت وزیران، متولی راهاندازی سامانه جامع پیمایش و سوخت هوشمند، سازمان راهداری و حمل نقل جادهای است؛ بنابراین، در صورت احصاء و اعلام عملکرد خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی توسط متولیان حوزه درون و برون شهری، امکان شارژ سهمیه اعلامی در بازههای زمانی مختلف امکان پذیر خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
بر اساس این گزارش، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی برای شارژ کردن تمامی کارتهای سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی در هر ۲۴ ساعت بعد از پیمایش و نه تنها کارت سوخت خودروهای سنگین اعلام آمادگی کرده است، اما تاکنون سازمان راهداری و حمل نقل جادهای کشور به عنوان متولی اصلی این کار، فرآیند اعلام عملکرد خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی را تنها برای خودروهای سنگین و آن هم نه در هر ۲۴ ساعت بعد از پیمایش، بلکه هر دو هفته یکبار انجام میدهد.
بنابراین، در صورتی که سازمان راهداری و حمل نقل جادهای کشور، سامانه جامع پایش و سوخت هوشمند را به طور کامل اجرایی کند، امکان شارژ شدن تمامی کارتهای سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی برای هر ۲۴ ساعت وجود خواهد داشت.
انتهای پیام/