پنتاگون به دلیل افزایش حس ناامیدی و افسردگی ناشی از شکست نظامی در افغانستان خدمات روانی به نظامیان خود را افزایش داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بسیاری از نظامیان فعلی و سابق آمریکایی در چند هفته اخیر از چگونگی پایان جنگ ۲۰ ساله افغانستان ابراز ناامیدی و یاس کرده اند، موضوعی که موجب افزایش افسردگی و مشکلات مربوط به سلامت روان در آن‌ها شده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به این موضوع گفت: ماه سپتامبر به دلیل حوادث زیادی که در آن رقم خورده است ماه پیشگیری از خودکشی در وزارت دفاع تعیین شده است. ما باید برای درمان و حمایت روانی همه جانبه از نظامیان خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: سلامت، ایمنی و رفاه نیرو‌های نظامی ما برای آمادگی کلیه نیرو‌های آمریکا ضروری است. همه ما به خوبی می‌دانیم که اتفاق‌های ماه‌های اخیر بر روی سلامت روان جامعه نظامیان ما تاثیرات زیادی گذاشته که البته اگر برای آن برنامه ریزی مشخصی نداشته باشیم این تاثیرات روز به روز بیشتر خود را نمایان خواهد کرد.

پس از به دست گرفتن کنترل افغانستان توسط طالبان، مقامات آمریکایی می‌گویند تماس‌های تلفنی کهنه سربازان این کشور با واحد‌های سلامت روان وزارت دفاع چندین برابر شده است.

مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم در این باره گفت: همه ما از درد و خشم حوادث ۲۰ سال گذشته در افغانستان به ویژه ۲۰ روز آخر حضور ما در این کشور رنج می‌بریم. من تمام احساسات و ناراحتی‌های این روز‌های نظامیان را در مورد خشم از حوادث افغانستان درک می‌کنم. من هم مانند آن‌ها از آنچه به ویژه در چند هفته اخیر در این کشور رخ داد متاسفم.

کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از بیان هرگونه جزئیات بیشتر در مورد نحوه ارائه خدمات روانی و روان درمانی به نظامیان بازگشته از افغانستان و نیز کهنه سربازان خودداری کرد.


بیشتر بخوانید:

ترامپ: طالبان ما را از افغانستان بیرون کرد/ این عقب‌نشینی یک فاجعه بود
پوتین: نتیجه حضور آمریکا در افغانستان فاجعه‌بار بود


گفتنی است آمریکا پس از دو دهه تجاوز به افغانستان و گسترش تروریسم در این کشور هفته گذشته به حضور نظامیان تروریستش در این کشور پایان داد. با این حال، شدت حقارت و شکست آمریکا به حدی بود که بر روحیه نظامیان این کشور تاثیر مخرب روانی گذاشته است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
خدا زيادش كن و اين آمريكايي ها رو با مسايل داخلي خودشون مشغول بداره
آخرین اخبار