وزارت خارجه آمریکا از ادامه تحریم‌های واشنگتن علیه گروه طالبان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن در نظر ندارد تحریم‌ها علیه طالبان را کاهش دهد.

بر این اساس، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد در حال حاضر کاهش تحریم‌های طالبان مطرح نیست. همچنین ما کاهش محدودیت‌ها جهت دسترسی آنان به نظام مالی بین المللی را هم بررسی نمی‌کنیم.

وی افزود: هر کسی که وارد آمریکا می‌شود باید شرایط امنیتی مورد نظر را دارا باشد. ترکیه هم پیمان ما در ناتو و شریک مهم ما در افغانستان به شمار می‌آید، به همین دلیل ممکن است در چارچوب خروج از افغانستان از این کشور کمک بخواهیم.

پرایس تاکید کرد: در طول عملیات خروج از افغانستان، کشور‌هایی در خاورمیانه از طریق صدور روادید سفر به ما کمک کردند. ما به حمایت‌های بشردوستانه از افغانستان پایبندیم و این کمک‌ها با هماهنگی سازمان‌های بشردوستانه اجرایی خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص کودکان افغان که بدون والدینشان از این کشور خارج شده اند، گفت: با این کودکان به منزله پناهنده رفتار می‌شود تا دیگر اعضای خانواده شان، به آنان ملحق شوند. ما به روند دیپلماتیک و همچنین بررسی تمامی گزینه‌ها برای تداوم خروج از افغانستان ادامه می‌دهیم. رئیس جمهور به خارج کردن همه آنانی که در پی خروج از افغانستان هستند، پایبند است.

کاخ سفید اعلام کرده است شمار اتباع آمریکایی که هنوز در افغانستان هستند و قصد دارند این کشور را ترک کنند نزدیک به ۱۰۰ نفر است. طبق گزارش‌ها آمریکا و انگلیس قصد دارند در نشست گروه ۷ تحریم‌ها علیه طالبان را گسترش دهند. سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اقدامات واشنگتن علیه طالبان اعلام کرد فشار‌ها و تحریم‌های آمریکا علیه طالبان مشکل افغانستان را حل نمی‌کند.

وانگ ونبین در کنفرانس خبری در پکن افزود: جامعه بین المللی باید وضعیت افغانستان را به سمت مثبت تشویق و هدایت کند. اعمال تحریم و فشار، نه تنها مساله افغانستان را حل نمی‌کند بلکه نتیجه‌ای معکوس دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
تحريم بيشتر
استقلال و آبروي بيشتر
تحريم كن ما رو از چي مي ترسوني؟
Pakistan
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
خدا رو شکر این تحریم رو یاد امریکا دادند صبح تا شب شده نونبر مردم عادی
زورش به سر داعش و دولتها نمیرسه مردم و مریضها رو تحریم میکنه
واقعا ما نباید یه حقوق بین المللی بشری که مردم را در برابر یه حقوق اولیه مانند غذا و پوشاک و درمان حمایت کنه اونم در برابر یه حیونهای بی سر و پائی مثل آمریکائیها
ناسلامتی ما بشر قرن بیست و یکم هستیم و به اصطلاح متمدن
Iran (Islamic Republic of)
a.n
۱۱:۲۳ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آل سعود، مخل امنیت و آرامش و ثبات در جهان هستند.
خدا نابودشون کنه .
آخرین اخبار