مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: هلال احمر آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان را در قالب اجرای طرح ملی نذر آب ۴ عهده‌دار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، علیرضا محمودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه اجرای مرحله چهارم طرح ملی نذر آب از سیزدهم تا نوزدهم شهریورماه جاری است گفت: گروه‌های امدادی جمعیت هلال احمر در راستای مبارزه با خشکسالی و تامین آب آشامیدنی سالم از امروز ۱۲ شهریور به شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند.

محمودی هزینه اجرای این طرح را ۲۸ میلیارد ریال اعلام کرد که از سوی خیریه نیکان تامین و مقرر شده است که هلال احمر استان مرکزی در هفت روستای هدفگذاری شده سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار متر مربع لوله‌گذاری به‌منظور استقرار آب آشامیدنی سالم انجام دهد و ۱۰ دستگاه تصفیه آب نیز نصب کند.

او اضافه کرد: در راستای اجرای برنامه ملی نذر آب ۴، بیش از ۳۶ نفر از جمعیت هلال احمر استان مرکزی حضور دارند و به مردم مناطق محروم شهرستان زهک خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: همچنین در کاروان اعزامی هلال احمر استان مرکزی برای این طرح ملی، ۱۸ پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک نیز حضور دارند که به بیماران نیازمند خدمات درمانی و دارویی ارایه می‌دهند.

علیرضا محمودی افزود: پیگیری مسائل بیماران تنها در مدت حضور کاروان اعزامی در منطقه نیست و مسائل برخی بیماران با مدت زمان طولانی حتی پس از انجام ماموریت از استان پیگیری و دنبال می‌شود.

او عنوان کرد: توزیع انواع نوشت‌افزار، لباس و کفش و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌های تعیین شده در راستای اجرای طرح ملی نذر آب ۴ است.

تاکنون سه مرحله نذر آب از سوی جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی در مناطق سیب و سوران، سراوان استان سیستان و بلوچستان و بخش پلان چابهار برگزار شده و مرحله چهارم این طرح از ۱۳ تا ۱۹ شهریورماه جاری در شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار