امام جمعه بوشهر گفت: باید استانداری انتخاب شود که بتواند ظرفیت‌های این استان زرخیز و دارالحماسه را فعال کند و به مردم و جوانان هر چه تمام‌تر خدمت کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه این هفته با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام، بیان کرد: آن امام بزرگوار در سخت‌ترین برهه تاریخ به امامت رسید زمانی که فاجعه کربلا رخ داده و اسلام از دو جهت سیاسی و فرهنگی دچار انحراف، تحریف و بحران شده بود. در این شرایط امام سجاد علیه السلام با عملکرد خاص خود بار دیگر اسلام را احیا و جامعه اسلامی را بازسازی کرد.

او ادامه داد: اثر آسمانی و ماندگار آن حضرت «صحیفه سجادیه» است که کتاب تمام‌نمای معارف عرشی الهی است.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت دوازدهم شهریور سال‌گشت شهادت رئیسعلی دلواری، عنوان کرد: آن شهید به همگان درس اسلام‌خواهی، وطن‌دوستی، استعمارستیزی، بصیرت، دلاوری، مقاومت، شجاعت و شهادت طلبی آموخت.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه جریان استعمار و نفوذ موجب شهادت آن دلاور مرد شد، افزود: او با تمام وجود در خدمت حراست و حفاظت از هویت دینی و ملی این سرزمین قرار داشت و باعث شکست سخت استعمار پیر انگلیس شد.

او با قدردانی از تلاشگران حوزه سلامت و پزشکی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری کرونا و پاسداشت یاد شهدای سلامت و درگذشتگان کرونا، از همگان به ویژه مسئولان، خدمت به بیماران و درمان آنان و از همه مردم مراعات شیوه نامه‌های بهداشتی را درخواست کرد.


بیشتر بخوانید


امام جمعه بوشهر سپس با بیان اینکه استان بوشهر در تمامی عرصه‌های پیشرفت دارای توانمندی‌های فراوانی است، عنوان کرد: این استان مردمی بسیار ارجمند و گرامی، و تاریخی پرشکوه دارد، به همین علت باید به این استان ارزشمند و این مردم ارجمند به ویژه جوانان غیور و با دانش توجه ویژه شود و استانداری انتخاب شود که بتواند ظرفیت‌های این استان زرخیز و دارالحماسه را فعال کند، به مردم و جوانان هر چه تمام‌تر خدمت کند و زمینه‌های مناسب پیشرفت همه جانبه و شایسته این استان فراهم آورد.

۱۴ شاخص برای تعیین استاندار بوشهر

صفایی بوشهری بدون تعیین مصداق برای استاندار، تاکید کرد: همواره روش بنده اینچنین بوده است و خواهد بود.

او ۱۴ شاخص برای تعیین استاندار بوشهر برشمرد به این ترتیب: مؤمن، با تقوا و اخلاق‌مدار،  انقلابی و ولایتمدار، داشتن آشنایی کامل با ظرفیت‌های آمایشی استان (حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع تبدیلی آن، انرژی هسته‌ای و مراکز اقماری دانش بنیان آن، شیلات، کشاورزی، تجارت، گردشگری مقاومت و فرهنگ محور، اقتصاد دریا پایه و کرانه ای، منابع انسانی جوان و کارآمد و ...) و دارای برنامه و راهکار‌های اجرایی پیشرفت آفرین دانش بنیان، مردمی و مردم دار بودن، توجه ویژه به جوانان و جوان باور بودن، داشتن قدرت بالا در عرصه جذب اعتبارات ملی به استان، حل مشکلات معیشتی و فقر، توانمند در ایجاد اشتغال پایدار، عدالت خواه و فساد ستیز، داشتن توان مدیریت و تجربه لازم و کافی در این عرصه، دارا بودن توان بالای فعالیت و دلسوزی کافی، ایجاد توسعه متوازن ورزش و موضوعات فرهنگی در جغرافیای استان و حمایت از نهاد‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، حمایت جدی از نیرو‌های بومی در تمامی عرصه‌های اشتغال، سرمایه گذاری، مسئولیت بخشی و به‌کارگیری و بومی و از فرزندان این استان ولایتمدار و حماسی بودن.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.