استان مرکزی یکی از ۴ استان کشور است که سیر ابتلا به کرونا در آن‌ها همچنان صعودی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آمار‌های جدید وزارت بهداشت حکایت از افزایش مبتلایان به کرونا و شمار شهرستان‌های قرمز استان مرکزی دارد و این استان به همراه استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کردستان چهار استانی هستندکه دارای روند صعودی ابتلا به کرونا در کشورهستند.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان مرکز‌ی گفت: هفته‌های اخیر میزان رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در بسیاری از شهرستان‌های استان کاهش یافته و این موضوع سبب شده تا استان مرکزی همچنان درشیب صعودی ابتلا به کرونا قرار گیرد.

جمالیان با ابراز نگرانی از این وضعیت افزود: درحالی که بیشتر استان‌های کشور پیک پنجم کرونا را پشت سر گذاشته اند، اما در بین چهاراستان با روند صعودی ابتلا به کرونا قرار گرفته ایم.

او از تزریق ۴۳۰ هزار دز واکسن در استان مرکزی هم گفت و ابراز امیداوری کرد تا با اختصاص سهمیه واکسن جدید روند واکسیناسیون با شتاب بیشتری صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین از مسولان خواست تا با برنامه ریزی مدون و کاربردی و تشکیل جلسات مختلف راهکار‌هایی را برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ارائه دهند.

آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه ستاد مدیریت کرونا با ابراز نگرانی از شیوع شتابان بیماری کرونا گفت: متاسفانه درهفته‌های اخیر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم کاهش یافته و برخی از شهرستان‌ها که در هفته گذشته از وضعیت قرمز خارج شده بودند، به وضعیت پیشین خود بازگشتند.

آقازاده از فرمانداران شهرستان‌های قرمز خواست تا با بررسی دقیق وتحلیل وضعیت مبتلایان و آمار‌های مربوط به آن برای هفته آینده گزارش جامع و راهکار‌های برون رفت از این بحران را ارائه دهند.

او با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: کمتر از دو هفته دیگر فرصت باقی مانده و باید جلسه‌ای با حضور مدیران آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها استان تشکیل و در آن تصمیماتی اتخاذ شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: اگرچه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با نظر ستاد ملی کرونا صورت می‌پذیرد، اما تشکیل جلسات و گفتگو‌های درون استانی پیرامون این موضوع می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار