در چند روز اخیر تصاویری نگران کننده از سفر ایرانیان به ترکیه و شرکت در یک کنسرت بدون ماسک و با جمعیت بالا در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،در روزهای پایانی شهریور بسیاری از خواننده های لس آنجلسی و حتی رپر های ساکن ایران در استانبول کنسرت برگزار می‌کنند، کنسرت هایی که قیمت آنها نجومی و سرسام آور است.

آنطور که یک خبرنگار موسیقی گفته میانگین هر بلیط 150 دلار است که با دلار 27 هزار تومانی هزینه ای معادل 120 میلیارد تومان برای این کنسرت‌ها از جیب ایرانیان خرج می شود.

همه اینها در حالی است که کرونای دلتا در ایران همچنان می‌تازد و روزانه بین 500 تا 600 نفر جان خود را از دست می‌دهند.

کاربران در فضای مجازی نسبت به شرکت در یک کنسرت بدون ماسک و با جمعیت بالا در ترکیه واکنش نشان دادند و نوشتند: «از مراجع قانونی درخواست می‌کنم مسافران تمام پروازهای ورودی از ترکیه را به مدت یک هفته و با هزینه خودشان قرنطینه کنند»، «میگه کنسرت اشکال نداره چون همه واکسن زدن و اصلا یورو 200 برگزار شد و هیچ نشد، انگلیس و فرانسه را ببینید، دقیقا از اواخر ژوئن و دو هفته بعد از یورو وارد موج بعدی شدن، فقط موجی تسطیح شده که هدف از واکسیناسیون همین بود»، «چرا برای رفتن به کشورهای دیگر نه سهمیه بندی در کار است و نه اجبار به زدن واکسن اما برای اربعین نهایت سخت گیری و محدودیت‌ها اعمال می‌شود؟ گویا تجمع در هتل‌ها وکنسرت‌های  ترکیه بدون ماسک و فاصله گذاری خطرش از راهپیمایی اربعین در فضای باز کمتر است».، « مرسی که انقدر خوب رعایت کردید. آقای صدا هم گویا قرار نیست هیچ وقت از برگزاری آخرین کنسرت دست برداره».

کرونا ارمغان کنسرت آقای خواننده در ترکیه

علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پیش از این هشدارهایی درباره سفرهای داخلی و خارجی کشورها در شهریور ماه داده شده بود، اظهار کرد: یکی از سفرهایی که این روزها شاهد آن بودیم سفر هموطنان ایرانی به ترکیه برای شرکت در کنسرت بود و باید توجه داشت که هر گونه تجمع در فضای بسته و بدون ماسک می‌تواند باعث انتقال ویروس کرونا و وارد کردن ویروس‌ها و واریانت‌های جدید به کشور شود.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: جای سوال دارد که کشور ترکیه در شرایطی که از نظر کووید وضعیت مناسبی ندارد چگونه مجوز برگزاری کنسرت‌های این چنینی با هزاران نفر جمعیت در فضای بسته را می‌دهد و باید اعتراض خود را به گوش مسئولان در ترکیه برسانیم، البته ما مخالف شادی مردم نیستیم و شادی برای مردم واجب است اما اکنون با اوج گیری کرونا دلتا در جهان زمان مناسبی برای برگزاری کنسرتی این چنینی و با جمعیت بالا نبود.

اقدامات لازم برای بازگشت مسافران از ترکیه

ناجی درباره اقدامات لازم برای بازگشت مسافران از ترکیه بیان کرد: باید توجه داشت که تست‌های کرونا منفی کاذب دارند و باید اقدامات قرنطینه سازی مناسب صورت گیرد چرا فرد می‌تواند به کرونا مبتلا باشد اما تست او منفی شود و انجام تست در فرودگاه پس از بازگشت مسافران و رصد و پایش مسافران تا ٢ هفته پس از بازگشت به کشور می‌تواند از گردش ویروس جلوگیری کند.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآوری کرد: احتمال بروز هر گونه اتفاقی از جمله ورود جهش‌های کرونا با سفرهای خارجی وجود دارد و باید دانست که واریانت‌های جدید می‌تواند در کشورهای مختلف دنیا وجود داشته باشند و نباید خودمان را درگیر این موضوع کنیم که جهش‌های جدید در کشورهای دیگر وجود دارد یا نه چرا که ممکن است جهش‌های جدید در کشورهای دیگر وجود داشته باشند اما شناسایی نشده باشند و با این فرض اقدامات کنترلی را در بازگشت مسافران به کشور انجام دهیم.

خطر خیز جدید کرونا با سفرهای داخلی و خارجی در شهریور ماه

ناجی درباره خطر سفرهای داخلی و خارجی در شهریور ماه و خیز جدید کرونا هشدار داد و افزود: وزارت بهداشت و دولت باید برنامه بسیار قوی درباره غربالگری و قرنطینه داشته باشد و باید دانست که خطر انتقال ویروس به دلیل خطا در تست‌های کرونا وجود دارد و این موضوع و سفر در شهریور ماه به ویژه سفرهای این چنینی با شرکت در تجمعات می‌تواند منجر به خیز جدید کرونا در کشور شود و باید توجه داشت که پرهیز از سفر در شرایطی که ما شاهد پیک چهارم و پنجم بلند و سخت در کشور بودیم نیاز به انجام قوانین سختگیرانه دارد تا بتوان از گردش ویروس جلوگیری کرد.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: کنترل ویروس، شکستن چرخش آن در جامعه و پرهیز از ورود واریانت های جدید از مهمترین اقداماتی است که باید برای پیشگیری از بروز خیز جدید کرونا انجام داد همچنین محدودیت سفر، سکون سازی رفت و آمدها، تست‌های وسیع، قرنطینه مسافران پس از بازگشت، ایزولاسیون افراد علامت دار و درمان آنها باید به سرعت صورت گیرد.

تا چه زمانی همچنان شاهد فوتی‌های بالا در کشور خواهیم بود؟

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه تا چه زمانی همچنان شاهد فوتی‌های بالا در کشور خواهیم بود؟ بیان کرد: نباید با رفتارهایمان باعث شویم که شعله کرونا در کشور برافروخته شود چرا که در غیر این صورت شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا و به دنبال آن افزایش موارد بستری‌ در بیمارستان و بیماران بد حال در بخش‌های مراقبت ویژه خواهیم بود و تا زمانی که آی سی یو بیمارستان‌ها پُر از بیمار مبتلا به کرونا باشد و خلوت نشود، همچنان فوتی‌های بالا خواهیم داشت و باید اقدامات در این زمینه باشد که تعداد مبتلایان و بستری شدگان کرونا را کم کنیم و تدابیری داشته باشیم.

ناجی بیان کرد:اکنون می‌دانیم تعداد زیادی از شهروندان ایرانی برای شرکت در کنسرت‌ها به ترکیه رفته‌اند و باید برنامه خوبی برای بازگشت این مسافران داشته باشیم، زیرا تا هنگامی که ما گردش ویروس کرونا را در کشور نشکانیم و همچنان بیمارستان‌ها به ویژه بخش‌های آی سی یو پُر از بیمار باشد ما همچنان باید انتظار مرگ‌های بالا در کشور را داشته باشیم.

شعله ور شدن آتش کرونا با شلوغی حمل نقل عمومی و رستوران‌ها

ناجی با تاکید بر اینکه سفر به ترکیه و حضور در کنسرت با تجمع بالا و بدون ماسک رفتار درستی در شرایط اپیدمی کرونا نبود، اظهار کرد: البته رفتارهای نادرست دیگر هم ما شاهد هستیم که می‌تواند منجر به شعله ور شدن بیماری کرونا در کشور شود و هر گونه تجمعی می‌تواند منجر به افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا شود، اکنون با وجود روزانه بیش از ۵٠٠ تا ۶٠٠ فوتی رستوران‌ها باز هستند و تدابیری برای کنترل حضور مردم در رستوران ‌ها وجود ندارد و این در حالی است که یکی از مراکز بسیار مهم انتقال ویروس کرونا رستوران‌ها هستند، حضور مردم در رستوران ها باید در فضای باز یا به صورت محدود شونده و با وقت قبلی باشد تا شاهد ازدحام نباشیم.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصريح كرد: افزون بر اينها شاهد آن هستیم که مردم با حمل و نقل عمومی و مترو و اتوبوس مملو از حضور شهروندان در شهر تردد می‌کنند و امکانات در این حوزه بهبود پیدا نکرده است، همچنین شاهد برگزاری مراسم عزاداری و عروسی با جمعیت بالا یا تجمعهای این چنینی هستیم و باید توجه داشت، به طور کلی هر نوع تجمعی منجر به انتقال بیماری خواهد شد و سفر و حضور در کنسرت، شرکت در تجمعات و استفاده از حمل و نقل عمومی شلوغ می‌تواند به آتش کرونا در کشور بدمد و تنها مشکل ما سفرهای داخلی و خارجی نیست و باید مجموعه‌ای از اقدامات مراقبتی و کنترلی صورت گیرد.

بیاییم در روزهایی که واکسیناسیون سرعت پیدا کرده است، با مراقبت و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و پرهیز از شرکت در تجمعات و سفر آتش کرونا در کشور را خاموش کنیم و زودتر به زندگی عادی بازگردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
هرچی مریضی و بیماری و مرض وارد کشور می‌شه، از امثال این آدماست.. که به‌ کنسرتهای مختلف میرن اونم بدون رعایت پروتکل ، بعد که برمیگردن هزار جور مرضو باخودشون به همراه میارن..
باید اینارو ۴هفته قرنطینه کنند قبل از ورود به کشور که آدم بشن..
که یاد بگیرن رعایت پروتکل یعنی چی!!
هرچی مردم بیماری میکشیم از امثال این جور افراد زبون نفهم و کم عقله..
پول بی زبون یامفتو میریزن تو جیب ترکیه ی حامی داعش و مستکبرین! ، بعد با خودشون کرونا و انواع مرض های مختلفو میارن و میدن به مردممون به عنوان سوغاتی!!
خجالت هم خوب چیزیه..! یه عده باچه رویی اینهارو میبینن، اونوقت به مرزهای کربلا گیر میدن..

چرا جلوی این افراد تهی مغزو که بدون هیچ پروتکلی به کنسرت میرنو نمی‌گیرید؟ ؟چرا قرنطینه شون نمی‌کنید!!؟؟
۴هفته قرنطینه شون کنید اگرم مشکل داشتند برن همونجایی که بودن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
شادی به چه قیمتی ؟!
Iran (Islamic Republic of)
میلادی
۱۰:۵۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
ی عده انگار مغز ندارن که گیر دادن چرا مرز عراق بستید اون کرونا نداره یا داره عراق ترکیه رو باهم مقایسه میکنن چه ربطی داره مگه کرونا بلیت ترکیه گرفته که گیر دادین بابا ی کم فکر کنید اینقدر نسجیده حرف نزنید با این شرایط بستن مرز عراق بهترین کار بود حالت عادی ی عده از عراق ویروس میاوردن حالا که دیگ کروناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
محرم و صفر چی؟ اون که خوراک شماست که توش پروتکل رعایت نمی کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
چرا عراق رو نمیگین که اوندفه کرونا انگلیسی رو آوردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
اومدن کرونای انگلیسی از عراق دروغی بیش نبود
چونکه اون موقع مرزهای عراق بسته بود
Iran (Islamic Republic of)
123
۰۸:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
چرا اجازه نمیدید تو ایران کنسرت برگزار بشه؟ این همه ارز از کشور خارج شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
متاسفم برای زنان ایرانی که میرن خارج از کشور به عشق چند روز بی حجاب و لخت بودن و عرضه اندام لخت به هر مرد غریبه و بیننده.آخ که روز قیامت هر لحظه گوشت تنشون میسوزه و ذوب میشه و دوباره گوشت تازه رویانده میشه.خدا در حق ما لطف میکنه اما ما در حق شیطان لطف میکنیم.چقدر ناسپاس و نانجیب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
تو خودت بدتری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
حد اقلش دو رو نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا درست می فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
تجمع تجمعه چه کنسرت چه عزاداری
باید با دو طرف برخورد بشه جامعه ما دچار یه شکاف بزرگ شده که مذهبیون هر روز دارن متحجرتر میشن و به ظاهر روشنفکران ما هر روز لجبازتر ما باید سعی کنیم این دو طیف رو به همدیگه نزدیک کنیم و این کار با بداخلاقی و توهین به اعتقادات ممکن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
انگار تا می بینن آمار مرگ و میر داره میاد پایین عمدا کنسرت میزارن یه عده احمق هم میرن سوغاتی کرونا مدل جدید میارن واسه ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
چرا اجازه میدن ملت برن ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
بی وجدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
بالاخره با کنترل کردن های مختلف باز هم کرونا میشه گرفت خیلی ها بودند که با کنترل کردنهای مختلف و زیادهم گرفتند پس هم اربعین رفتن مشکل دار میشه هم کنسرت البته کنسرت هیچ کنترلی روش نیست مشخص هست در تصاویر اینکه بگی دوتا دوز زدم و رفتم اونجا تست گرفتن و غیره هم اصلا جوابگو نیست داخل امریکاهم که بقولی واکسن خوبه رو زدن میگن فاصله گذاری ماسک حتما رعایت بشه چند وقتی برداشته شد ولی دیدند که اشتباه شد و دارن ملت میگیرن دوباره گذاشتند قوانین ماسک و فاصله گذاری که در سخنرانی مثلا بایدن مشخص هست که ماسک دارند پس وقتی بری با ده دوز واکسن هم که باشی باید فاصله باشه ماسک هم باشه که خب نبود در کنسرت برای اربعین هم فکر نمیکنم هیچکس حتی امام حسین هم راضی باشه کسی بگیره و البته رعایت کردن اونهم در فصای باز پیاده روی بهتر انجام میشه نمیخوام طرفداری کنم همه چی جای خودش رو داره چه امام حسین و اربعین و ده عاشقیه محرم چه اینجور جاهای خوش گذرونی و خالی شدن از این مدلش ولی واقعا بخوای نگاه کنی کاری بپولشم ندارم ولی خداییش فضای ازاد و اگر رعایت کنن ماسکو واکسن و فاصله گذاری و البته قرنطینه بعدش کجا و این درهم برهم داخل هم بودن و بدون ماسک و زیر بنظر سقف و محیط بسته هم نگاه کنید این کجا واقعا انصاف خوبه حالا اگر بیان حداقل برن داخل خونه هاشون بشینن نیان یه ۱۴ ۱۵روزی بیرون یچیزی کاش همه انها که دیدم از ایران نرفته باشند یا حداقلی ازشون از ایران رفته باشند که حداقل خانواده ها و دوستانشون که نرفتند و رعایت کردند نگیرند ازشون باقیه ملت که بماند.خدا عاقبت همه رو بخیر کنه حالا خیرش رو اون تشخیص میده که چی باشه.باشد که همه شاد باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
لطفا، درباره این داروی آلرگارد استاپ سیویر که میگن خیلی موثره و هیچ تلفاتی هم نداشته گزارش بنویسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
ادم های بی فرهنگ وبی اخلاق انسانی همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
راستی چرا این ها که رفتند کنسرت و ۱۵۰ دلار فقط پول کنسرت دادند، پولش را خرج فقرا نمی کنند! فقط موقع سفر زیارتی که میشه یاد فقرا می افتند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
راهپیمایی میلیونی اربعین و با چند صد نفر مسافر ترکیه یکی میکنید؟
واکسیناسیون تو ترکیه رو با عراق یکی میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
وضع کرونا توی ترکیه از عراق به مراتب بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
در تمام کشورهای دنیا رفتن به سفر خارجی شامل مالیات سنگین میشه؛ ولی در ایران اینایی که سفر های پرهزینه دارند نه تنها مالیات نمیدن بلکه از هزار جور یارانه برای دریافت ارز و ...بهره مند میشن!
اگر نظام دریافت مالیات درست بشه و بجای کارمندان و کارگران زحمتکش، از ثروتمندان مالیات اخذ بشه، دیگه ارز مثل سیل از کشور خارج نمیشه!
قابل توجه مسوولین!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
برای صدور بیست کشور دیگه چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
چرا راه سفر به ترکیه ی خراب شده رو نمی بندید ولی راه کربلا رو بستید. راه کربلا رو باز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
نه به این رویی روی نه به اون زنگی زنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
نمیشه موقعی که رییس جمهور قبلی 10 روز 10 روز تعطیل میکنه معلومه امار بالا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
واقعا باید با هزینه خودشون وقتی برگشتند دوهفته قرنطینه کنند این ها رو
کربلا اجباری کردند واکسن رو این ها راحت میرند بیماری از
می یارند برای کربلا کلی قانون میذارند
در صورتی که امسال ۶ میلیون عزادار شرکت کردند کرونا نبود
چرا تحقیق نمیکنند یا بایکوت خبری میکنند
Iran (Islamic Republic of)
معصومه حسین خانی
۱۶:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
سلام شما خسته نباشی تا وقتی فرهنگ پایین است همینه بعضی تا وقتی سرشون نیاد نمی فهمند. این خواننده های احمق لوس آنجلسی را بیاندازند زندان تا تور مرگ بر پا نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
چشم قربان
امر دیگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۲:۱۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اصلا الهی لال بشه نتونه بخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
ما از مسئولین میخواهیم که مسافران را حداقل دو هفته قرنطینه کنند اونم با پول خودشون چون پولدار هستند که رفتند کشور خارجی و خرجای آنچنانی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
دیگه الان چه فایده داره کنسرت برگزار شد و هزاران ایرانیه جوگیر رفتن و الان برگشتن به ایران خدا بخیر بگذرونه،باید تک تک کسانیکه تو اون تاریخ رفتن ترکیه رو جریمه کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خدالعنتشون کنه.کاش فقط اتیشش دامن خودشونوبگیره.خسته شدیم ازین همه سهل انگاری..چراستادکرونارسیدگی نمیکنه.لعنت به اونایی که کنسرت گذاشتن بخاطرپول .میدونستن وصعیت کروناتوایران چه وضعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
به محض خارج شدن از هواپیما باید همه را تا 6 ماه حبس کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
مردم پول دارن!!!!هر دفعه چند میلیون نفر ماشین می نویسن!!!هر هفته چند میلیون نفر مسافرت شمال و کیش میرن!!هر دفعه کنسرت هم باشه مردم همیشه از قبل بلیطا رو میخرن .بعد میگن وضعمون خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
علتش اینکه تو دولت کثیف روحانی تو این تورم سه ساله آخر هرکس ملک و طلا و ارز و خودرو داشت همچی قیمت‌ها رفت بالا که به این آسونی تموم بشو نیست هرچی خرج کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
پس هنوز یزیدیان هستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
متاسفانه هروز بیشتر هم میشوند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
شعور داشته باش مسؤلین وزارت بهداشت همه رو موقع ورود قرنطینه میکنن
که البته همیشه مسافران ترکیه ارجح بوده و هستن و هر ویروسی راحت میارن
عتبات نیست که ببندنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
به خدادیگه خسته شدم نزدیت دوساله جایی نرفتم ازمسئولین خواهش می کنم مسافرین ترکیه رودوهفته قرنطینه کنیدبه تست های کروناهم اعتباری نیست قوانینی برای رفت وآمدهاقراربدیدکه مردم مجبورشن رعایت کنندتازنجیره کروناشکسته بشه یه عده خوابشون سنگینه تازتربالاسرشون نباشه رعایت نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
چرااجازه میدن یه عده باجون مردم اینجوری بازی کنن اگه همشون هم کرونانداشته باشن تابرمیگردن صددرصدیه عده ازین مسافراناقلن ستادکرونابایدکاری بکنه..تازه یکم استرس مردم کم شده..چراستادکروناماسک رواجباری نمیکنه معازه دارهابیشترشون ماسک ندارن
Italy
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
نرن. کسی که زورشون نکرده. وقتی مردم خودشون میخوان کسی جلودارشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
خودشون به درک واسه ملت کرونا میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
یکماه به هزینه خودشون قرنطینه اجباری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
واقعا که مردم ما در حماقت به سر میبرند
دارن سر این دعوا میکنند که کی رفته هیئت و کی رفته کنسرت
عزیزان هرگونه تجمع در شرایط فعلی اشتباه هست
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۲:۴۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
لا اکراه فی الدین اما قانون و مقررات درست و صحیح و بدون زیان به حال دیگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
آیات قبل و بعد را هم ذکر کن آیات الهی را تقطیع نکن به این عمل سفسطه گفته میشود .لااکراه فی الدین تا زمانیکه منکر الهی انجام نشود آیات را کامل بخوان نه در زمانیکه منکری را انجام میدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
دوست عزیز چرا سفسطه میکنی؟ من هم میگم ویل للمصلین! معنی لا اکراه فی الدین این نیست که مردم آزاد باشن ایمان بیارن یا نیارن بلکه معنی این است که ایمان آوردن با اجبار و زور قابل قبول نیست بلکه ایمان باید بر اساس خواست قلبی شخص باشه.نمیشه با تفنگ رو پیشانی کسی بذاری و بگی شهادتین را بگوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
مشکل ازسفر نیست نبود قانون سختگیر انه برای ماسک زدن و نداشتن فرهنگ احترام به جان دیگران در هرکشوری، شما رفتی مسافرت لطفا اون ماسک بزن نگو چرا ترکیه یا چرا هیئت این لطفا رعایت کنید تا همه اینها باشه به هم توهین نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
چرا دولت اجازه سفر میدهد به اینها .وقتی برگشتند مردم بدبخت وفقیر را هم کرونا می دهند هم از کسب و کار می افتند هنوز اربعین نیا مده بعضی مغرضان سر وصدا که ....انگار با دین وامام حسین دشمنی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اگر مشکلی ندارید پس چرا ساکتید وقتی همه میخوان برن ترکیه رقص و آواز ببینن؟؟اونجا کرونا نیست؟؟؟؟؟فقط تو کارهای مذهبی هست؟؟؟تازه تو کارای مذهبی ۹۰درصد شیوه نامه ها رعایت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
هر کس که می ره خارج کشور و می خواد برگرده باید چند روز با هزینه خودش در قرنطینه در مرز کشور باشه تا اگر مشکلی نبود بگذارند باید. چون اینها پولدار هستند و هزینه هتل برای قرنطینه براشون هیچ مشکلی رو ایجاد نمی کنه. خواهشاً به فکر جان مردم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
مگه کرونا تو کنسرت هم هست
کرونا فقط تو مراسمات مذهبی خودشو نشون میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
ظاهرا کورونا فقط تو مجلس عذاداری آقا هست.برا سوت و کف کورونا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
برای برگشت حتماً 24 ساعت قبلش تست کرونا ازشون بگیرید و در صورت نداشتن تست کرونا اجازه خروج از هواپیما بهشون ندهند و........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
تست نشون نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
واسه حسینیه و گریه و زاری اگه اینطوری دور هم جمع بشن، مشکلی نداره، اگه برای شادی و کنسرت باشه، ایراد داره؟ جل الخالق
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۲۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
بله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اگر برای حسینیه اینطوری جمع شده بودن که شماها تا حالا خودتونو کشته بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
من خودم طرفدار ابی هستم ولی اشتباه کرد که کنسرت گذاشت
و البته اینم بگما الان ما باید کشورمان کاملا واکسینه میشد. بهتر از این هم غافل نشیم که دولت به بهانه تولید واکسن داخلی واکسن وارد نکرد و موجب مرگ و میر و خرج بیشتر مردم شد برای درمان
دولت مافیای دارو هست برای همین واکسن نیاورد تا مردم چندین برابر هزینه دارو و درمان کنن
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
بله دیگه اون موقع که مرزهای ما رو با عراق بستن و ترکیه باز بود مردم پولدار رفتن عشق و حال کردن و همه اش میگفتن عراق کرونا داره ولی پس چرا مرگ و میرشون کم بود؟ترکیه بعد عید نوروز به خاطر کرونا قرنطینه شد و باز شد ولی ایران هنوز درگیری شدید با کرونا داره ولی همچنان مرزهایش برای مسافرت باز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
دوستی دارم ساکن آلمان به جهت وضعیت بد جسمانی پدرش به ایران آمده بود دو واکسن کرونا را در آلمان زده بود در زمان مراجعت به آلمان تست pcrگرفت و به آلمان بازگشت در زمان ورود به آلمان از فرودگاه مستقیم به خانه رفته و باید قرنطینه خانگی را رعایت کند و اگر به هر دلیل بخواهد از خانه بیرون برود جریمه سنگنی شامل وی میشود .در ایران هم این مسئله برای افرادی که وارد ایران میشوند رعایت میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
عزیز من مشکل کل کشور نبود همین قانون سختگیر انه که متاسفانه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اینارو راه ندین همنجا باشن...عقب افتاده های بی مغز.
Netherlands
رضا
۱۱:۳۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
این خواننده گان ابگوشتی٬ کامیون صفت و معتاد فقط به دلار های هواداران ابگوشتی اشان فکر میکنند و بس. طالبان بازی در نیاورید٬ کنسرت در کیش بگذارید که دلارها به جیب خودتان برود نه ترک ها. اونی که خواست میره عراق و اونی هم که تیپ ابگوشتی میره کیش٬ هر دو هم راضی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
کنسرتهای کیش و قشم که برگزار شد. به ما چه یه عده پولدار دنبال سفر ترکیه و تایلندند. چرا ما باید نوع جدید کرونا رو تحمل کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
مشکل بعضی از این ها کنسرت و لذت بردن از موسیقی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ما
۱۱:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
این همه پول رو صرف فقرای جامعه ( آسیب دیدگان کرونا ) میکردین روشنفکرای خاموش ذهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
آقا نمیشه هواپیما رو مثل ماشین ها جریمه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
مشکل مجوز تورهاست حداقل بعد اومدن هم نه تستی نه قرنطینه
Sweden
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اینایی که میگن ترکیه نرید کرونا میگیرید پس چطور اربعین کربلا بازه همه برن ؟ اونایی که پول دارن میرن ترکیه دارندگی و برازندگی به کسی چه ربطی داره ترکیه بره یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
چرت و پرت نگو فکر کردی چون پولداری میتونی با جون مردم بازی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
برای اربعین سهمیه گذاشتند و شرط زدن ماسک و رعایت مسائل بهداشتی و داشتن کارت واکسن. تازه راهپیمایی محرم در فضای بازه. چه ربطی به این کنسرتها داره که فشرده و کنار هم و بدون ماسک مناسب ترین وضعیت برای انتقال کرونای جدید به ایرانند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
هیچ کس هیج جا نباید بره. افتاااااااااااااااااد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
خفه ترکیه ام شد جا تازه به دوران رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
ما هم پول داریم بریم ترکیه
ولی در کنارش عقل و وجدان هم داریم
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۱:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خیلی جالبه به محرم که میرسه طرف میگه کروناس وااای حتی با رعایت پروتوکل ها. میگن این پولا رو بدین فقیرای کشورمون چرا بیگانه! بعد به این کنسرتها که میرسه نه کرونایی هست (بدون رعایت هیچ پروتوکلی) ۱۲۰ میلیارد هم که پولی نیس به درد فقرای کشورمون بخوره. یدفعه بگو من کلا با دین مشکل دارم اخوی.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اگر اطلاع داشته باشید اکثر این کنسرتهای ترکیه -ارمنستان و گرجستان از داخل ایران برنامه ریزی و سازماندهی میشود . و سود هنگفتی به شرکتهای هوایی و تورها و افراد پشت پرده که نفوذ زیادی دارند میرسد..البته برای مردم و مخصوصا جوانان دلخوشی و شادی هم لازمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
شادی لازمه ولی نه به قیمت جان دیگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اینهایی که زیارت امام حسین و اربعین و هیئت و مسجد را با تور رقص و بی بند باری مقایسه می کنند به نظرتون از چه جنسی هستند مسلمونن؟ یهودین؟ معاندن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
انشاءالله خدا همه رو براه راست هدایت کنه ،هممون رو عاقبت بخیر کنه،تا دیر نشده بفهمیم ک کج میریم،و هیچ کسی همچون امام حسین نجات بخش بندگان خدا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
در هردو حالت سلامتی در خطر میوفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
منافقن با همان قلب مریض
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۵۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خوشحالی کاذب با لهو ولعب ومشروب خوری وباجون ادما بازی کردن بخدا وقتی ما چند سال پیش رفتیم دوبی تا تو فرودگاه پیاده شدیم منتظر چمندونها بودیم خدا رو شاهد میگیرم همین زن وشوهرهای جوان دیدم دوتا خانواده بودن ۲ تا نایلون مشروبات الکلی گرون قیمت خریدن من وقتی دیدم وچه حالی هم میکردن کیف میکردن حالم ازشون بهم خورد چقدر پستن همون عرب دوبی گفت به فارسی لهشون چقدر زیاد یه وقت یه دفعه نخورین میمیرین انگار طلا خریده بودن ذوق زده شده بودن بماند که فرداش وقتی اومدم پایین دیدم وای ایرانیها همه شون انگار که در زنجیر اسارت در ایران بودن از ازن ومرد وبچه شون لخت وپتی وبا ارایشهای زننده من به تنهایی خجالت کشیدم که اینها ایرانین وخیلی براشون متاسف شدم خدا انشاالله همه شون وهمه مون رو هدایت وعاقبت به خیر کنه.امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
متاسفانه ازادی تو این کشور نیست البته ازادی به سبک غربی رو میگم که کلا اشتباهه ولی نبودنش باعث این چیزایی شده که شما گفتی
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۵۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خوشحالی کاذب با لهو ولعب ومشروب خوری وباجون ادما بازی کردن بخدا وقتی ما چند سال پیش رفتیم دوبی تا تو فرودگاه پیاده شدیم منتظر چمندونها بودیم خدا رو شاهد میگیرم همین زن وشوهرهای جوان دیدم دوتا خانواده بودن ۲ تا نایلون مشروبات الکلی گرون قیمت خریدن من وقتی دیدم وچه حالی هم میکردن کیف میکردن حالم ازشون بهم خورد چقدر پستن همون عرب دوبی گفت به فارسی لهشون چقدر زیاد یه وقت یه دفعه نخورین میمیرین انگار طلا خریده بودن ذوق زده شده بودن بماند که فرداش وقتی اومدم پایین دیدم وای ایرانیها همه شون انگار که در زنجیر اسارت در ایران بودن از ازن ومرد وبچه شون لخت وپتی وبا ارایشهای زننده من به تنهایی خجالت کشیدم که اینها ایرانین وخیلی براشون متاسف شدم خدا انشاالله همه شون وهمه مون رو هدایت وعاقبت به خیر کنه.امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
ایا شما موافقید که این کنسرت ها تو کشور خودمون برگزار شه؟
اگر موافیقد مثبت اگر نیستید منفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
هیچ دورهمی و تجمعی نباید برگزار شود. چند بار باید این رو گفت؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۶:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
کنسرت خوبه ولی نه الان که تو این اوضاع کرونایی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
هیچکدوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اقا یا خانم ناشناسی که نظر میدی اربعین نمیرن مشروب بخورن لهو والعب وگناه ومعصیت کنند از خدا بیخبر انشاالله خدا اگه قابل هدایتین هدایتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
کاروان اربعین و دسته های عزاداری و هیئت های عزاداری... اینا کرونا ندارن؟؟!!
گیر دادین به کنسرت،که مردم برن یکمی فارغ بشن از غم و اندوه.درسته من به شخصه پول ندارم برم کنسرت ولی حق میدم به اونی که داره و میتونه بره دمش گرم.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۰:۵۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اونجا ملت ماسك ميزنن تو خيابونن اينجا سي هزارنفر بي ماسك تو بغل هم دارن قر ميدن
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۱:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اول اینکه تو اربعین پیاده روی تو محل باز هست. پروتوکل ها بهتر رعایت میشه و فاصله بین افراد بیشتر هست ولی تو این کنسرت به اصطلاح آقاااای صدا جمعیت کیپ و تو جای بسته و .... خب طبیعتا کرونا بیشتر پخش میشه. جالب اینجاست که طرف اصلا مشکلش کرونا نیس وگرنه که همون جمعیت به ظاهر روشن فکر در کنسرت اولین نفرهایی بودن که مخالف محرم و ... بخاطر کرونا بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
توی ماه صفر به عیاشی وبی دینی میگی فارغ شدن ازغم واندوه تو انسان نیستی ازحرمله هم بدتری
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
شرایط ثبت نام اربعین رو ببین بعد بیا حرف بزن...هیئت های کوچک 200 300 نفری رو با 10هزار نفری ترکیه مقایسه میکنی؟هیئت های بزرگی که تمام موارد رو رعایت کردن رو هم بگو. تو این کنسرت کجاش پرو تکل رعایت میشه؟هیئت ها بعدش میرن خونه نه اینکه بیفتن تو بازار و گشت و گذار و رستوران رفتن و کافه رفتن بدون ماسک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
سالهای قبل برای رفتن آنیتالیا پولهای حرامشون رو به آتش می کشیدند و لی برای رفتن به حج دم از فقرا و حمایت از فقرا می زدند و حالا اظهار نگرانی برای اربعین می کنند.
واقعا این جاهلیت مدرن هزار بار بدتر از جاهلیت صدر اسلام است چون اونها اواقعا درک درستی نداشتند ولی الان لجبازی می کنند اون هم از نوع احمقانه ش
خوبه دولت موقع برگشت یکماه اینارو قرنطینه کنه بعد هم تعهد بگیره هر درد و مرضی گرفتن کل هزینه هاش با خودشون. بالاخره باید تاوان لجبازیشون رو خودشون بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
کلا تورها چه داخلی یا خارجی باید با شرط واکسن زدن ادامه پیدا کنه وتورها خارجی چه زیارتی وسیاحتی باید بعد از ورود به داخل کشور تست بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خوب از خیر سود شرکت های هواپیمایی تون بگذرید سفر به ترکیه رو ممنوع کنید دو هفته بعد اینقدر هم به عراق فشار نیارید که مراسم اربعین رو بر گذار کنه برای سود خودتون ملت خسته از فضای سیاسی واجتماعی ایران رو به کشتن ندین تازه نصف اونام که مراسم اربعین میرن میرن تو بازار های عراق ولو میشن برای خرید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
مراسم عزا داری عاشورا توساعا که خیلی خطرناکتر بود همه تو فضای بسته تعداد زیاد لختی داشتن دادو بیداد گلو پاره میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
متاسفم برای دید محدودت،تعداد کمی بقول شما لخت شدن،ک خدا ازاونا نگذره ک بهونه دسته امثال شماها دادن
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۵۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
مقایسه هم میکنی دوتا چیز هم سان باید مقایسه بشه نه پراید و بنز....کنسرت به اون بزرگی بدون رعایت پروتکل رو با تجمع بزرگ هیئت هایی که بخش زنده داشتن و رعایت میکردند مقایسه کن نه با مسجد سر کوچتون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
امسال کجا فضای بسته بود؟ حال بهم زن ترین ویژگی شماها دروغگوییتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
نیس تومملکت خودمون کامل رعایت میشه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
واقعا هیچ تفاوتی ندارد ، حماقت حماقت است ...
وقتی اینهمه کارشناسان هشدار میدهند برای دوری از سفر و تجمعات و این همه آدم بی توجه هرکاری دلشان میخاهد میکنند فقط اسمش حماقت و احمقیت است فرقی ندارد از چه جنسی یا چه نوعی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
یک کمی منطقی باشیم باید حتما در مورد ورود از کشور ترکیه محدودیت سنگین صورت گیرد خواهشن مسئولین با سواد کشور در مورد ورودی به کشور از هر جای دنیا سختگیری شدید صورت گیرد و جریمه سنگین اگر توجه نکردن صورت گیرد ، در مورد این موضوع مهم ملت دارند کشته می دن و با بی ملاحضه گری بعضی از انسانها چه در خارج چه از داخل به موضوع کشتن ملت دامن می زند ،
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۹:۴۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
مشکلی نیست .. بازار را تعطیل کنید تا از ای پیک عبور کنیم . کاری که همیشه انجام دادید...
Norway
f
۰۹:۴۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
این جمعیت خیلی بخوای بهش نگاه کنی میشه 5هزار نفر
تازه همه اینا یا ساکن ترکیه هستن یا از ایران با تست منفی اجازه ورود بهش داده شده

ولی برای اربعین فقط حدود 50 هزارنفر فقط از ایران و کلی جمعیت دیگ از کشورهای دیگ قراره بدون هیچگونه پروتکلی بزن تو سر همدیگه..
کرونا تو اربعین جهش پیدا نمیکنه فقط تو کنسرت تو ترکیه جهش پیدا میکنه؟ ترکیه قرنطینه میخواد ولی اربعین نمیخواد؟
در همین مراسمات محرم فک کنم اندازه موس سر خواننده فیلم از هییت های مذهبی در اومد که هیچ پروتکلی رعایت نمیشد اونا هم کرونا منتقل نمیکنن فقط توی ترکیه منتقل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
جدی میگی،تو واقعا تو ۱۰سال پیش موندی،اینهمه سختگیری برای رفتن بعراق ست ب هیچ جا نیست،درضمن اینک اینقد هوایی و گرون شده کی میتونه بره مگ عده محدودی،درضمن کیا واکسن زدن اکثرا یا پیرن یا مریض عده کمی دکتر مهندس و بچه دکتر و معلمن ک زدن ک مطمنا بخاطر پول ۵تومنی هوایی خیلیا نمیرن،پس حرص و جوش نخور اینقد غصه خوردنتونو تو بی بندوباریا بزارین
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
شرایط ثبت نام اربعین رو ببین بعد بیا حرف بزن...هیئت های کوچک 200 300 نفری رو با 10هزار نفری ترکیه مقایسه میکنی؟هیئت های بزرگی که تمام موارد رو رعایت کردن رو هم بگو. تو این کنسرت کجاش پرو تکل رعایت میشه؟هیئت ها بعدش میرن خونه نه اینکه بیفتن تو بازار و گشت و گذار و رستوران رفتن و کافه رفتن بدون ماسک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
توی این مملکت به برکت قدوم امثال روحانی جیغ و رقص و هورا مشکل نداره فقط مشکل اصلی ما هیات و زیارت و حجاب است. بر باعث و بانی وضع موجود لعنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اصل قضیه زیارت یا ترکیه رفتن نیست مشکل از ریشه که چرا این همه خروجی داریم ورودی ها کنترل نمی شه
Iran (Islamic Republic of)
سیدعطا
۰۹:۳۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
چه ربطی داره اینا کرونا بگیرن تو خیابون ای ترکیه هم میگیرن نباید میزاشتین که برن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خدایاااااا....کرونا هست مثلا
حالا اگه کنسرت نمیرفتین میمردین
نمیشد بعد این همه گیری ها میرفتین.....
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
با این 120 میلیارد دلار چقدر میشد برای افراد بی بضاعت کمک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
دادا 120 میلیارد تومانه بی ارزش ایرانه نه دلار ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
120 میلیارد تومان به ریال که نبرده به دلار تبدیل کرده بعد برده ، یعنی ریال را بی ارزشتر کرده و به خاطر همینه که ده روزیه که دلار گرانتر شده . این مبلغ حدود پنچ میلیون دلار است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
ناشناس همون تومن ایران در نظر بگیر تو همین ایران چه میشه کرد؟بعد همینا دم از بچه های کار میزنن ،دم از این میزنن،خوزستان،سیستان تنها نیستید،
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
داری میسوزی ؟چقدر دستوری کار می کنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
ببند
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۱:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خداروشكر كه تو نميسوزي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
من اگه آمریکا باشم بخدا از گرسنگی میمیرم.چون متاسفانه ذبح شرعی ندارن هیچ،گوشت خوک هم میخورن.یعنی همه گوشتها نجس هستن.سوسیس و کالباسشون هم از همین گوشت های نجس درست میشه.ماهی شون هم نجسه چون ماهیگیرانشون مسلمان نیستن.گوشت مرغ هم همینطور نجس.حتی تخم مرغشون هم قابل اعتماد نیست چون معلوم نیست چه موادی به مرغ هاشون میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
این خواننده آمریکایی با هوادارانش مثل گاو شیرده رفتار میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
پس چرا کسانی که میرن اربعین رو نمیگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
برا اربعین قبلش هم باید واکسن زده بشی
۴۸ ساعت قبلش هم باید دوباره تست بدی
اگه هم منفی بودی می ری
وبا رعایت سخت پروتکل ها میزارن بری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
دوست عزیزی ساعت 10:02 نمیدونی بدون کلا کشور خارج رفتن باید 2 دوز واکس زده باشی فقط مشکلتون و امسال شماها با خوشی مردم بقیه چیزا مشکلی نداره برین من جمله همین اربعین مردم فقط باید عذاداری کنن خوشی معنی نداره اگر قانون هست باید برای همه چی باشه نه برای چیزایی که شماها مخالفش هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
برای ترکیه رفتن دو دز واکسن نمی خواد. نمیدونی دلیل نمیشه فکر کنی بقیه هم مثل خودتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اربعین اونوقت مشکل نداره میرن چرا هیچوقت کارای اشتباه خودمونو نمیببنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
چرا اینقدر بی انصافی دوست محترم!!اربعین کجا گذاشتن بریم،فقط هوایی،دو تا دز واکسن،تستpcr،دوباره عراق با40دلار تست pcrبگیره،بنظر شما چند نفر میتونن برن با پول بلیط5میلیون؟؟؟؟شاید اندک آدمایی با این شراط برن و اگ برن با تمام رعایتها دارن میرن،چرا دست برنمیدارین از مظلومیت امام حسین؟؟؟؟!!!!!چرا چشتون فقط اسلام رو میبینه؟؟؟؟خیلی حرفا دارم فقط اینجا نمیشه عنوان کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
نه عزیز جان مشکل نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
کرونا را همین بی فکر ها سوغات میارن برامون
Netherlands
مهدی
۰۹:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
یه موقع سوغات نمیبرن حتما میارن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
آقا مهدی عزیز:
چه ببرن چه بیارن دارن در حق هم نوع جنایت می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
هیچ مشکلی نیست اونا رو بعد از بازگشت سه هفته قرنطینه کنن با هزینه خودشون همش به دست دولت هست اگه میخوان میشه ولی مشکل اینجاست که اونایی که میرن ترکیه و و خرج ملیونی و ملیاردی میکنن از خودشون اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
30 روز با هزینه خودشون قرنطينه کنید راه ندین بهشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
مشکل اصلی تور هامون هست که در اوج کرونا همیشه برقرار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خوبه بابا از آب گل آلود ماهب نگیرید
بهتر از دروغ پراکنی های شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
چه ربطی داشت !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
جالبه در این شرایط اقتصادی عدهای بارسفر به کشورهای خارجی می بندند انهم برای تفریح وخوش گذارانی ایا نباید تحقیق بشه این جماعت از چه صنفی هستند ومنبع درامد ها ی انها از کجاست نکنه پولهای باد اورده ناشی از احتکار وگران فروشی وکم فروشی وارز 4200 وزیر میزی ها باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
بله اینا که رفتن یا از خود فاسدان هستند و یا وابستگان اونا . چرا من و شما و شماها نرفتیم .....
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۹:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
ب یقین اکثر کسانیک داد میزدن در مجلس عزای اباعبدالله ک اینهمه رعایتها با دقت انجام شد‌کرونا دارد و اربعین سال بعد برید و اینقد دل عشاق ب راهپیمایی رو سوختن و امسال رو هم از دست دادی،یقین دارم حداقل80درصدشون تو این کنسرت ترکیه حضور دارن،اوناییک ک گفتن این ۵تومن پول پرواز اربعین رو برا چی خرج میکنین و این خرافه ها چیه،حالا صدها دلار و میلیاردها تومن برای دیدن اراذل و اوباش،آدمایی ک قمار باز و شرط بندی میکنن و جونو مالشون رو با همین پولهای حرام رشد دادن،خرج میکنن ک برن ببیننش،وای ب اینهمه جهالت و نادانی،بخدا قسم ک سال61هجری مجددا پیش رومون است،و دیگ نباید مسخره کوفی کنیم بلک داریم ازونا و پشت کردن ب اماممون بدتر میشیم،اینطور امام مهدی رو میخوایم یاری کنیم ک بیاد؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا حسینیه هامونم همین وضعیتو داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
تو چند تا حسینیه رفتی که حرف چرت میزنی کور بودین ندیدین این همه رعایت و فاصله گذاری و فضای باز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
هیئت ها که اکثریت تو فضای باز بود و جمعیت انقدر فشرده و بدون ماسک نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
دروغای شما دیگ رنگ و بو نداره جز اینک روسیاهیش میمونه برای امثال شماها،شاید عده کمی رعایت بهداشت رو نکردن ولی اکثرا تمام جوانب رو رعایت کردن،بس کنید دیگ
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۰:۳۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
بیخود کردی .حسینیه ها همه با دستورات بهداشتی همراه بود .من حضور داشتم ببوسم پای روضه ای های حسین رو
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۱:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
دروغ شاخ دم نداره ما كه نديديم مسجد محله ما تو فضاي باز بود همش اونم تعداد محدود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
.من خودم بازرس بهداشت بودم حسینه ها اصلا در فضای بسته مراسم نداشتن در اکثر شهرها .در فضای باز هم حداکثر 2 ساعت مراسم بود با فاصله و وجود ناظر بهداشت و رعایت پروتکل ها . تو تو کدوم خارب شده ای بودی که ندیدی چون تو روستا ها هم ما بازرسی رفتیم تو محله ها برگزار شده نه تو حسینه و مسجد .
پس یا کور چشمی بودی یا کور فهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خود ایرانیا که مثل بمب ساعتی هستند لازم نیست تقصیر و بندازی گردن همسایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
مگه خودت ایرانی نیستی که به ایرانی ها توهین میکنی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
قرنطینه شدید با جریمه و هزینه خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم ع
۰۹:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اگه بخوای بری پیاده روی اربعین هم کرونا هست هم محدودیت و...
ولی اگه بخوای بری ترکیه کنسرت عشق و حال و... نه محدودیت تردد هست نه کرونا روغن فکران و سلبریتی ها هم کور کر لال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
بی شرف ها به بهشت نمی روند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
راه اربعین و امام حسین (علیه السلام) بسته شده و راه خوشگذرانی و عیش و نوش باز
آخرالزمان و مردم آخر الزمانی
کسانیکه دم از واکسن فایزر و .... می زنند و کمک کمک می کنند از کشورهای غربی و دلسوز مردم ایران هستند بنظرتان راست می گویند یا دروغ؟
اگر راست میگن پس چرا کنسرت اجرا کردن و چرا رفتن و ....... به فکر پول هستند یا مردم
و آن دسته از مردمی که رفتن آیا نمی توانستند با هزینه های غیر معقول در ترکیه کمک به هموطنانشان کنند و اگر در بازگشت سویه جدید را به کشور بیاورند مدیون هستند و حق الناس بگردنشان است.
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۰:۲۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
کاملا موافقم....
آخرین اخبار