در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات ماجرای اخاذی و تهدید به مرگ خانم‌های جوان در بازی آنلاین تا دستگیری سوداگر مرگ و گنده لات لویزان مطلع شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

سوداگر مرگ و گنده لات لویزان در چنگ پلیس

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اظهار کرد: در پی دریافت چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سوداگران مرگ در شرق تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه چهارم این پلیس رسیدگی به موضوع را برعهده گرفتند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات انتظامی مشخص شد متهم از اراذل و اوباش سطح یک تهران است، گفت: دریافتیم که وی در پاتوق خود واقع در لویزان اقدام به توزیع شیشه و هروئین در بین معتادان می‌کند که این کار متهم باعث سلب آسایش برای ساکنان و اخلال در نظم عمومی و نارضایتی برای همسایگان شده است.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: پس از رصد‌های اطلاعاتی مخفیگاه متهم شناسایی و با  اخذ مجوز قضائی برای ورود به پاتوق وی، روز گذشته تیم عملیاتی پایگاه چهارم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت به محل اعزام و متهم را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از متهم مقادیر قابل توجهی هروئین، شیشه، متادون، وجوه نقد و تعدادی آلات و ادوات استعمال و فروش مواد مخدر کشف شد.

ماجرای اخاذی و تهدید به مرگ خانم‌های جوان در بازی آنلاین

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: خانمی جوان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای وی مزاحمت ایجاد کرده و او را تهدید به مرگ کرده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند که وی مدتی قبل در یک بازی مجازی چالشی شرکت کرده و پس از گذشت چند مرحله از این بازی چندنفره ، متوجه درخواست‌های نامتعارف برگزار کننده بازی شده و بعد از اینکه قصد خروج از بازی را داشته تهدید به مرگ می‌شود.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: با اقدامات تخصصی افسران سایبری ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی و با محرز شدن اطلاعات هویتی این شخص مشخص شد که وی با ایجاد گروه سرگرمی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و راه اندازی بازی‌های چالشی و به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد حاضر در بازی که عموما خانم‌ها بودند اقدام به تهدید و مزاحمت و اخاذی از آن‌ها کرده است.

وی افزود: باتوجه به اتمام تحقیقات، پرونده در مرحله عملیاتی قرار گرفت و مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا تهران با بیان اینکه آرامش مردم خط قرمز پلیس است بیان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد، اما پس از روبه رو شدن با شاکی بزه انتسابی را پذیرفت و علت این اقدامات را کسب مال اعلام کرد.

وی افزود: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود و این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

سرهنگ  گودرزی تصریح کرد: این پلیس بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا و در قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

کلاهبرداری هزار میلیارد تومانی با جعل اسناد ملکی در غرب تهران

سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری از شهروندی در غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس قرار گرفت.

وی افزود: با رصد‌های اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه روزی پلیس اعضای یک باند ۳ نفره کلاهبرداری شناسایی و مشخص شد که متهمان با جعل مدارک و عنوان و معرفی املاک سایر افراد و زمین‌های بلاصاحب، از شهروندان در غرب تهران کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان دستگیری متهمان، تصریح کرد: افراد به ۳۰ فقره کلاهبرداری در غرب تهران اعتراف کردند و در اظهارات خود گفتند که در تعدادی از موارد کلاهبرداری شده زمین‌های بلاصاحب و رها شده را شناسایی و با جعل اسناد و مدارک هویتی، خود را مالک این زمین‌ها به خریداران معرفی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان اعتراف کردند که با خرید سند‌های مسروقه از سارقان و جعل مدارک هویتی خود را به عنوان مالکان این املاک به خریداران معرفی می‌کردند، گفت: متهمان با دریافت قسمتی از ثمن مورد معامله از محل متواری و دیگر پاسخگوی مالباختگان نمی‌شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای بیان کرد: کارشناسان ارزش مالی اموال کلاهبرداری شده را هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند و متهمان پس از تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف موتورسیکلت های قاچاق در آذربایجان

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس تهران اظهار کرد: با دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر نگهداری موتورسیکلت‌های سنگین غیر قانونی و قاچاق توسط مالک یک واحد صنفی موتورفروشی در محدوده خیابان  آذربایجان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با رصد‌های اطلاعاتی و هماهنگی قضائی به محل مورد نظر مراجعه و در بازرسی از این واحد صنفی ۳ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق فاقد هرگونه مدارک گمرک و مالکیت کشف شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس تهران با بیان اینکه یک متهم دستگیر شد، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی موتورسیکلت‌ها توقیف و به همراه متهم به پلیس امنیت عمومی تهران انتقال یافت.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه کارشناسان ارزش مالی موتورسیکلت قاچاق را ۵ میلیارد تومان برآورد کرده اند، گفت: موتورسیکلت های مکشوفه به سازمان جمع آوری اموال تملیکی استان تحویل داده شد و متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

زورگیری با سلاح سرد در پوشش راننده 

سرهنگ سلیمان شکری رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره زورگیری با یک دستگاه خودروی سواری پراید در خیابان‌های غرب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران این کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری بنا بر اظهارات مالباختگان متوجه شدند که متهم در پوشش مسافر کش با یک قبضه سلاح سرد از شهروندان زورگیری می‌کرده است.

رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس تصریح کرد: پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته و انجام اقدامات اطلاعاتی، چهره و مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی و طی یک عملیات ضربتی متهم را بازداشت کردند.

وی افزود: متهم به ۲۰ فقره سرقت از شهروندان با شیوه و شگرد زورگیری اعتراف کرد؛ پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.


بیشتر بخوانید

کشف ۱۶ دستگاه ماینر از یک منزل مسکونی/ دستگیری قاچاقچی سابقه دار موادمخدر در جنوب تهران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار