مهم‌ترین حوادث مازندران در روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مهم‌ترین حوادث مازندران در روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف خودروی میلیاردی قاچاق در آمل 

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالا‌های ممنوعه ماموران کلانتری ۱۳ "فرهنگ " شهرستان آمل در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی ساکن شهرستان آمل اقدام به نگهداری و تردد یک دستگاه خودرو سواری هیوندا سوناتا در شهر می‌کند موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، مشخص شد، متهم با پلاک جعلی که متعلق به خودرو پیکان است اقدام به تردد در سطح شهر می‌کند که با هماهنگی قضائی خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد، متهم خودروی مذکور را در یکی از مناطق مرزی جنوب غرب کشور خریداری که مدت یکسال از تاریخ تردد آن گذشته است.

سرهنگ محمدپور افزود: با توجه به اینکه بر روی خودرو سوناتا پلاک خودرو پیکان نصب بوده، پرونده جداگانه‌ای در دادسرا و در خصوص رسیدگی به پرونده قاچاق در تعزیرات تشکیل و در حال رسیدگی است.

او ارزش ریالی تقریبی خودرو توقیف شده را برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده و گفت: با هماهنگی صورت گرفته خودروی مذکور از پارکینگ به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل شد.

انهدام باند کلاهبرداری شرکت‌های هرمی در عباس آباد

سرهنگ سید جعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد گفت: در اجرای طرح برخورد با شرکت‌های هرمی و بازاریابی غیر مجاز ذدر پی کسب خبری مبنی بر فعالیت گروهی تحت عنوان شرکت هرمی ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان در شهرستان عباس آباد، موضوع در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران پلیس آگاهی دریافتند، اعضای این شرکت هرمی با ترفند‌های مختلف از جمله بیکاری جوانان تحصیل کرده و به بهانه ایجاد اشتغال از نقاط مختلف کشور اقدام به عضوگیری می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد گفت: با دریافت این اطلاعات و شناسایی محل فعالیت این باند کلاهبرداری با هماهنگی قضائی در عملیات ضربتی و غافلگیرانه ۱۰ عضو این شرکت هرمی دستگیر شدند.

سرهنگ افضلی افزود: در بازرسی از این محل تعدادی کتاب و جزوات تبلیغاتی شرکت از آنان کشف شد و متهمان در بازجویی فنی به بزه انتشابی اعتراف کردند.

کلاهبردار میلیاردی در گلوگاه به دام افتاد

سرهنگ محمودکلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه گفت: در پی مرجوعه‌ای قضائی مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با وعده فروش تجهیزات تولید ارز دیجیتال توسط فردی در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلبس آگاهی با بررسی‌های اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی متهم را که با استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای با وعده خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کرد شناسایی و وی را در مخفیگاهش به دام انداختند.

سرهنگ کلوانی گفت: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۰ فقره کلاهبرداری از مردم در این استان و استان‌های همجوار اعتراف کرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
درود