آغاز کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت دانه روغنی کلزا در مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام خبر آغاز کشت دانه روغنی کلزا در این استان گفت: در سال زراعی جاری برنامه‌ریزی برای کشت کلزا در سطح ۱۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است.

بنیادی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده از اواخر مرداد ماه سال جاری در خصوص توسعه کشت دانه‌های روغنی در سطح استان و شهرستان‌های تابعه، تاکنون حدود ۴۰ تن انواع بذر کلزا از ارقام خارجی و تولید داخل، وارد استان شده و بر اساس سطح ابلاغی کشت در بین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تقسیم شده است.

او اظهار داشت: بذر‌های کلزا توسط بخش خصوصی و اتحادیه تعاون روستایی در سطح دهستان‌های استان در حال توزیع بین کشاورزان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: با توجه به کاهش منابع آبی موجود در سطح استان و احتمال کاهش تخصیص آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان برای اراضی تحت پوشش شبکه آب دشت قزوین، توصیه‌ها و نکات فنی برای راهنمایی و هدایت کشاورزان برای کاشت کلزا با منابع آبی مطمئن (چاه‌های شخصی مجاز) انجام شده است.

بنیادی خاطر نشان کرد: به منظور بررسی معضلات و مشکلات کشاورزان و همچنین ایجاد هماهنگی‌های لازم به منظور کاشت به موقع و صحیح کلزا، در مجموع ۶ نشست فنی ویژه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در یک برنامه زمان بندی شده در دهه اول شهریور ماه برگزار گردید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار