معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تهران متوقف شده و حداکثر تا هفته آینده آغاز خواهد شد.

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تهران اظهار کرد: تمامی دانشجویان دکتری وخوابگاهی دانشگاه تهران واکسینه شده اند.

او افزود: وزارت بهداشت و وزارت علوم لیست کلان تمامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور را از سمت دانشگاه‌ها دریافت کردند تا به اینصورت واکسیناسیون دانشجویان را با اولویت و نوبت دهی شروع کنند و تا پایان این هفته یا حداکثر هفته آینده تزریق واکسن به دانشجویان ارشد و کارشناسی آغاز خواهد شد.

حبیبا با بیان اینکه واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تهران در سراسر کشور در محل زندگی شان انجام می‌شود، تاکید کرد: از آن جایی که در حال حاضر واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران انجام شده است؛ بنابراین طبق هماهنگی‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی کارشناسی و ارشد و دکتری در نزدیکی منزلشان انجام می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: واکسیناسیون دانشجویان را آغاز کرده بودیم، اما یک اطلاعیه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا به دستمان رسید تا واکسیناسیون را فعلا متوقف کنیم و آن را تا حداکثر هفته آینده اجرایی کنیم.

پذیرش جدید در خوابگاه‌ها نخواهیم داشت

او درباره اختصاص خوابگاه به دانشجویان دانشگاه تهران اظهار کرد: در حال حاضر خوابگاه‌های دانشگاه تهران تعطیل نیستند و دانشجویان سابق در آن زندگی می‌کنند. اگر شرایط تهران با همین وضعیت ویروس کرونا ادامه پیدا کند و بهبود نیابد به همان تناسب هم در مهر ۱۴۰۰ پذیرش جدید در خوابگاه‌های دانشگاه تهران نخواهیم داشت، در غیر اینصورت یعنی در شرایط عادی محدودیتی برای اختصاص خوابگاه به دانشجویان نخواهیم داشت و همگی می‌توانند با اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا در خوابگاه‌ها مستقر شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران اضافه کرد: واکسینسایون جامعه دانشگاهی تهران از نوع سینوفارم و بعضا آسترازنکا است. در حال حاضر دز اول واکسن اعضای هیئت علمی و استادان و کارکنان به اتمام رسیده و دز دوم آن شروع شده است. تزریق واکسن سینوفارم از ۵ مرداد ماه آغاز شده و هم اکنون دز دوم آن آغاز شده است، اما آن گروهی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده اند بایستی سه ماه تا دز دوم واکسن منتظر بمانند.


بیشتر بخوانید

شورای ناظر بر نشریات دانشگاه تهران همچنان بلاتکلیف است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.