اختصاص ۵۵ درصد فعالیت‌های سواد آموزی به مناطق روستایی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اختصاص نزدیک به ۵۵ درصد فعالیت‌های سوادآموزی به مناطق روستایی استان خبر داد.

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: نزدیک به ۵۵ درصد فعالیت‌های سوادآموزی به مناطق روستایی استان با هدف عدالت آموزشی در این مناطق اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه ۲ مرکز مجری طرح تحولی پیوند سواد و زندگی در استان داریم افزود: این مراکز با هدف پیوند سواد و زندگی برای بی سوادان و کم سوادان فعال هستند و اهداف دیگری چون ایجاد انگیزه برای سوادآموزان، کمک به معیشت خانواده و توسعه پایدار را دنبال می کنند.


بیشتر بخوانید


واقعی با اشاره به اینکه پارسال هزار و ۳۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۷۶۹ نفر در دوره تحکیم و ۸۰۲ نفر در دوره انتقال جذب شده اند بیان کرد: در سال تحصیلی پیش رو سهمیه سوادآموزی هزار و ۱۰۰ نفر، دوره تحکیم هزار نفر و دوره انتقال ۸۸۰ نفر سهمیه استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: از اتباع خارجی، پارسال ۶۹ نفر در دوره سوادآموزی و ۶۷ نفر در دوره انتقال شرکت کرده اند و امسال در دوره سوادآموزی ۱۵۰ نفر و در دوره انتقال ۵۰ نفر سهمیه استان است.

او با بیان اینکه پارسال ۲ هزار و ۸۷۱ سوادآموز در استان شناسایی و جذب شدند و امسال در حال کلاس گذاری هستیم عنوان کرد: خراسان جنوبی از نظر سطح سواد بالاتر از میانگین کشوری است و در سه سال متوالی در ۲۵ شاخص ارزیابی معاونین سواد آموزی کشور، حائز رتبه عالی و شایسته تقدیر شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.