امام جمعه همدان گفت: نویسندگان و هنرمندان متهعد باید نقش تمام اقشار به ویژه روحانیت را در دفاع مقدس بخوبی برای مردم به تصویر بکشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی,امام جمعه همدان در شورای هماهنگی دفاع مقدس بیان کرد: همه اقشار در جنگ و دفاع مقدس برای دفاع از کشور و تمامیت ارضی آن بخوبی و به شایستگی با هدیه جان خود به انقلاب و آرمان‌های والای آن نقش آفرینی کردند که بخش مهمی از این نقش آفرینی برای نسل فعلی کشور که جنگ را ندیده اند باید هنرمندانه و خلاقانه به تصویر کشیده شود.

او افزود: امروز بسیاری از این نقش آفرینی‌ها از جمله نقش روحانیت در دفاع مقدس که اتفاقا بیشترین شهید را به نسبت جمعیت در مقایسه با سایر اقشار تقدیم انقلاب و اسلام کردند، مورد غفلت واقع شده که همین امر موجب ایجاد هجمه‌های سنگین علیه روحانیت و مطالبه گری از آن‌ها در این زمینه که در دفاع مقدس چکار کردید، شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تأکید کرد: امروز وظیفه هنرمندان و نویسندگان متهعد به انقلاب و ارزش‌های اسلامی این است که با درک صحیح از واقعیت‌های موجود نقش روحانیت در دفاع مقدس را برای جامعه به ویزه نسل جدید به تصویر بکشد که واقعیت‌ها در جامعه و فضای رسانه‌ای و مجازی معکوس جلوه داده نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: روحانیت اصیل در طول تاریخ ثابت کرده است که هیچگاه به دنبال منافع مادی و اسم و رسم و شهرت نبوده و نیست و اگر کسی از روحانیت به دنبال منافع مادی و شهرت طلبی باشد قطعا به اسلام خیانت کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان هم در گزارشی از بی رغبتی جوانان به تحصیل در مدارس علوم دینی و حوزوی گلایه کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این بی رغبتی ناشی از تبلیغات منفی و فضا سازی رسانه‌ای دشمنان در مورد روحانیت است.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: نباید اجازه داد که نقش و جایگاه روحانیت در کشور تضعیف شود که اگر این اتفاق بیفتد اصل انقلاب هم به خطر خواهد افتاد.

او تصریح کرد: آنقدر تبلیغات منفی در فضا‌های رسمی و مجازی علیه حوزه و روحانیت زیاد شده است که در برخی از شهر‌ها ما دچار کمبود طلبه در حوزه‌ها هستیم و برخی کلاس‌ها هم به حد نصاب نمی‌رسد.

سردار ظفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و. نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان هم گفت: دفاع مقدس ارزش‌های دینی، الهی و اسلامی را احیاء کرد و زمینه ساز تشکیل حکومت اسلامی که جمهوری اسلامی هم برآمده از آن است را فراهم کرده است.

در این مراسم از چند کتاب پیرامون نقش روحانیت در دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله رونمایی شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.