پرورش شتر، تجارتی سود آور در گناباد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: پرورش شتر در گناباد، پتانسیلی است که می‌توان با آن تهدید خشکسالی را به فرصتی برای توسعه اقتصادی این منطقه تبدیل کرد.

نعمت غفوری مدیر جهاد کشاورزی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: بیش از دو دهه خشکسالی در گناباد و از طرفی کمبود نهاده‌های دامی باعث شده است تا دامداران به پرورش شتر سوق داده شوند.

او افزود: رونق پرورش شتر در شهرستان‌هایی مثل گناباد که با خشکسالی مواجه هستند می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال به درآمدزایی و توسعه منطقه کمک شایانی کند و راه را برای مصرف داخلی و صادرات هموار سازد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد ادامه داد: در حال حاضر پنج واحد پرورش شتر مجوز دار در گناباد فعالیت می‌کند و جمعیت شتر در گناباد بیش از ۱۵۰ نفر شتر است.

غفوری بیان کرد: صنعت شترداری، ظرفیتی ویژه به منظور تولید و صادرات گوشت و محصولات لبنی با ارزش افزوده بسیار بالاست که در گناباد با داشتن شرایط اقلیمی خاص خود بهترین فرصت سرمایه گذاری برای استفاده از شترداری در آینده را دارد و در نظر داریم با توسعه این صنعت، گناباد را به یکی از قطب‌های استان تبدیل کنیم.

انتهای پیام: ح. ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.