رئیس کل دادگستری خوزستان با حضور در زندان آبادان از نزدیک ضمن بررسی مشکلات آن با زندانیان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در راستای تحقق سیاست های قوه قضائیه در کاهش جمعیت کیفری و به منظور بررسی وضعیت زندان و زندانیان با حضور در زندان آبادان ضمن بررسی مشکلات ، کمبودها و کاستی ها با تعداد زیادی از زندانیان دیدار و دستورات لازم را درباره برخورداری آنان از تسهیلات قضایی، حقوق شهروندی و امتیازات پیش بینی شده در قانون را صادر کرد.

او ضمن تشکر از حضور مستر قضات حوزه های قضایی آبادان و خرمشهر برای پیگیری مشکلات زندانیان این زندان، نقش مجازات‌های جایگزین حبس در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها موثر دانست و گفت: سیاست و اولویت دادگستری خوزستان اهتمام بر کاهش جمعیت کیفری است و این بازدیدها و حضور قضات در زندان ها می‌تواند کاهش جمعیت زندانیان را تسریع بخشد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان افزود:بدون شک استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس مانند پابند الکترونیکی به ویژه در جرایم غیرعمد نقشی اساسی دارد.

او تصریح کرد: با توجه به سیاست های سند تحول قضایی و ایجاد راهکارهای مناسب در مجازات جایگزین حبس، تمامی پابند الکترونیکی تخصیص یافته به زندان های استان مورد استفاده قرار گرفت و با پیگیری هایی که در حال انجام آن هستیم امیدواریم تعداد زیادی از این پابند الکترونیکی دوباره به زندان های خوزستان تخصیص داده شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی خاطر نشان کرد: همکاران قضایی از همه ظرفیت های قانونی برای بازگشت زندانیان به کانون خانواده استفاده می کنند که در چند روز اخیر بیش از ۹۲ نفر از زندانیان مشمول مرخصی پایان حبس آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.