مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج گفت: برای تامین آب مورد نیاز جمعیت فعلی روستای دوشان بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مازیار سهراب‌نژاد مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج اظهار داشت: این میزان اعتبار برای احداث خط انتقال و مخزن پنج هزارمترمکعبی مورد نیاز است که در حال حاضر چنین اعتباری در اختیار شرکت آبفا قرار ندارد.

او افزود: ساکنان این روستا در آغاز ۵۰۰ تا ۷۰۰ خانوار بودند و امکانات و زیرساخت‌ها در همه بخش‌ها برای این میزان جمعیت ایجاد شده بود، اما در حال حاضر جمعیت دوشان به بیش از هفت هزار خانوار افزایش یافته است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج یادآور شد: عمده دلیل این مسئله ساخت‌وساز‌های بی رویه و غیرمجاز است که این موضوع موجب بروز مشکل شدید در حوزه خدمات‌رسانی بویژه در بخش آب شده است.

سهراب‌نژاد اضافه کرد: در برخی نقاط ابتدا ساخت و ساز غیرمجاز بدون اخذ استعلام برای امکان تامین آب انجام می‌شود و پس از آن انتظار دریافت خدمات وجود دارد که این موضوع آبفا را با چالش جدی مواجه کرده است.

او با اشاره به اینکه منابع تامین آب دوشان از محل اجرای خط انتقال به طول ۲ کیلومتر و نیز ظرفیت چاه‌های موجود است، افزود: شرکت آبفا تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن کم آبی و نواسانات آب انجام داده در همین راستا اقداماتی در بخش‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تعریف شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب سنندج گفت: در کوتاه مدت قطع انشعابات غیرمجاز، حفر و تجهیز بک حلقه چاه همراه با خط انتقال، پنج کیلومتر اصلاح شبکه آب، تقویت آب از خط انتقال موجود در بلوار ساحلی، جداسازی محدوده جاده ساحلی از زون فیض آباد و استفاده از مخزن سنگ سیاه با هدف افزایش آبرسانی به دوشان در دستور کار است.

سهراب نژاد گفت: در حوزه میان مدت اجرای خط انتقال از جاده ساحلی به طول پنج کیلومتر و اجرای خطوط اصلی شبکه توزیع آب به طول پنج کیلومتر در برنامه قرار دارد.

او بیان کرد: در بلندمدت نیز اجرای خط انتقال کمربندی بهشت‌محمدی به طول ۸.۵ کیلومتر، تکمیل مخزن توس نوذر، اجرای خط انتقال پنج کیلومتر از جاده ساحلی به داخل شهرک دوشان، احداث مخزن پنج هزارمترمکعبی و استانداردسازی ۲ هزار رشته انشعاب جزو برنامه‌های شرکت آبفا برای افزایش توان تامین آب در دوشان است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: آب شرب ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.