مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد؛

نقش مهم شورای آموزش و پرورش در هماهنگی بین نظام‌های رفتاری مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: شورای آموزش و پرورش نقش مهمی در هماهنگی بین نظام‌های رفتاری مدرسه برای رسیدن به غایت تعلیم و تربیت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در شورای آموزش و پرورش شهرستان نهاوند با بیان این که اهمیت و جایگاه شورا و مشورت در قرآن کریم و کلام معصومین (علیهم السلام اجمعین) بر همگان مسجل است و در طول تاریخ موجبات رشد و پیشرفت جوامع را به تبع داشته است، اظهار کرد: نقش خرد جمعی در نهاد پهن پیکری، چون آموزش و پرورش که قشر عظیمی از جامعه و خانواده‌ها با آن سر و کار دارند، بسیار حائز اهمیت است.

او با اشاره به این که دستگاه تعلیم و تربیت در همه سطوح برای حرکت در مسیر تعالی مطابق اسناد بالادستی نیاز به مشارکت دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا قانون شورا‌های آموزش و پرورش در دی‌ماه سال ۱۳۷۲ بر اساس یک قانون مدون و جامع به تصویب رسید تا مشارکت همه جانبه در این نهاد شکل فرابخشی به خود بگیرد و زمینه مشارکت تمام عوامل اثرگذار و تعیین کننده دولتی و غیر دولتی در آموزش و پرورش را فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: شورا‌های آموزش و پرورش بایستی همسو با فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی برای تربیت تمام ساحتی مانع زدایی کنند و برای دستیابی به این مهم عناصر مهم تعلیم و تربیت یعنی معلم، دانش آموز، محتوا و مدارس را کمک نمایند.

پور داود با اشاره به این که مثلث‌های آموزشی، تخصصی و ارتباطی و اطلاع رسانی به عنوان سه مثلث نیرومند در مدارس پیوند عمیق خانه با مدرسه را محقق می‌نماید، تصریح کرد: یکی از کار‌های اثرگذار در شورای آموزش و پرورش ایجاد هماهنگی بین همه نظام‌های رفتاری مدرسه برای رسیدن به غایت تعلیم و تربیت است.

او با بیان این که موفقیت آموزش و پرورش بستگی به باورمندی اعضای شورا به جایگاه رفیع تعلیم و تربیت دارد، خاطرنشان کرد: این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است، به خاطر آن است که خروجی آن باید تربیت انسان‌های مومن، خردمند، اندیشمند، مجاهد، اهل عمل، منظم، متصف به اخلاق اسلامی و در یک کلمه انسان‌های مجاهد و اهل عمل باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: شورا‌ها در راستای کمک به نهاد تعلیم و تربیت شکل گرفته اند و می‌توانند در آموزش و پرورش منتج به نتایج مهمی، چون افزایش بهره وری، یگانگی و انسجام بین مردم، استفاده از منابع محلی، فعالیت همه ذی نفعان آموزس و پرورش، به فعلیت رسیدن استعدادها، احساس مسوولیت برای همه، از بین رفتن سرخوردگی و ایجاد انگیزه شوند.

پورداود نیروی انسانی را محور توسعه پایدار خواند و اظهار کرد: نیروی انسانی بالقوه در قالب کودکان، نوجوانان و جوانان در اختیار آموزش و پرورش است و سرمایه گذاری و هزینه در ابن بخش عایدات چشمگیری برای ایران اسلامی خواهد شد.

او افزود: شورای آموزش و پرورش با تعاطی افکار و معاضدت فکری جایگاه سترگی است برای به ثمر رساندن هر آنچه برای آینده نظام جمهوری اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری قصد کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: در آموزش و پرورش استان برای سناریو‌های مختلف در قالب اطلس آموزشی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار