عضو کمیسیون آموزش مجلس محتوای نشست کمیسیون خود را با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، وزیر علوم و وزیر بهداشت را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح محتوای نشست امروز کمیسیون خود گفت: این جلسه با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، وزرای علوم و تحقیقات و همچنین بهداشت و درمان برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه نمایندگان و شرایط کرونایی که برای دانش آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاه‌ها وجود دارد، سرپرست وزارت آموزش و پرورش توضیح داد که همچنان مانند سال گذشته آموزش مجازی با شبکه شاد، تلویزیونی و درسنامه‌ای تا آبان ماه ادامه خواهد یافت.

این نماینده بیان کرد: اگر تا آبان ماه واکسیناسیون به طور مناسب صورت بگیرد، ممکن است آموزش حضوری نیز به جریان بیفتد.

حجت‌الاسلام فلاحی اظهار کرد: در نشست امروز توضیح داده شد که بیش از حدود ۹۳ هزار کلاس در کشور وجود دارد که زیر ۱۵ نفر هستند و والدین و معلمان شان آمادگی آموزش حضوری را دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: درباره آموزش حضوری کلاس‌های زیر ۱۵ نفر بیان شد که اگر معلمان واکسینه شوند این اتفاق شدنی است.

وی درباره آموزش حضوری در دانشگاه‌ها توضیح داد: در این نشست بیان شد دوره‌های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌ها به صورت حضوری برگزار شود تا به امور پایان نامه و از این دست رسیدگی انجام گیرد و خوابگاه نیز در اختیارشان قرار بگیرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های آموزشی برای دوره کارشناسی دانشگاه ها، همچنین تکمیل نشدن واکسیناسیون دانشجویان، بیان شد این دوره غیرحضوری برگزار شود.

حجت‌الاسلام فلاحی گفت: در نشست با وزیر بهداشت موضوع واکسیناسیون به بحث گذاشته شد. در این جلسه گفته شد که ابتدای دولت سیزدهم واکسنی نداشتیم و اکنون ۲۰ میلیون واکسن کرونا به صورت آماده در اختیار ماست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: به علاوه در جلسه با وزیر بهداشت مطرح شد که از طریق مربیان بهداشت مدارس می‌توانیم واکسیناسیون را تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: از طرف وزیر بهداشت اعلام آمادگی شد که واکسیناسیون فرهنگیان صورت بگیرد و اگر این واکسیناسیون به صورت کامل صورت گیرد، به نظر می‌رسد آموزش حضوری در بخشی از مدارس آغاز شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، کمیسیون آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
حضوری کنید پوسیدیم تو خونه!!!
آخرین اخبار