ضرورت صیانت و حفاظت از سلامت قضات و کارکنان دادگستری

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: صیانت و حفاظت از سلامت قضات و کارکنان دادگستری امری بسیار مهم و حساس است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،  حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان در نشستی با رئیس دادگستری ، دادستان و قضات خرمشهر ، بر ضرورت صیانت و حفاظت از سلامت قضات و کارکنان دادگستری تاکید کرد و گفت: حفاظت و صیانت از سلامت قضات و کارکنان دادگستری و پیشگیری از آلودگی، نفوذ و انحراف مجموعه، از اهمیت بسیار بالای برخورد است چرا که زمینه آسیب پذیری همکاران در دستگاه قضایی بیشتر از سایر حوزه ها است .
او افزود: یکی از اقدامات بسیار مهمی که صورت گرفته حفاظت و صیانت از قضات و کارکنان دادگستری بوده که در این زمینه گام های موثر و مهمی در حفظ و ارتقای سلامت دستگاه قضایی و صیانت از همکاران برداشته شد و بستر را برای فعالیت کارچاق کن ها و جریان های سوء، ناامن کرده است.
رئیس کل دادگستری خوزستان خاطر نشان کرد: جایگاه امروز دستگاه قضایی مرهون تلاش طیف گسترده و گمنامی از قضات شریف و کارکنان خدوم می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی در ادامه با تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های معوق زندان دار ،  اظهار  کرد: همکاران قضایی توجه داشته باشند که در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه و سند تحول قضایی باید نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های متهمین زندانی‌دار اقدام شود .
او تصریح کرد: همچنین همکاران قضایی با مطالعه و بررسی تمام پرونده ها نسبت به تعیین تکلیف و به صفر رساندن تمامی پرونده‌های معوق با رعایت ضوابط و مقررات شرعی و قانونی اقدامات لازم را انجام دهند.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت اتقان آراء قضایی و فراگیر شدن آن به ‌عنوان پیش‌نیاز تحول قوه‌قضاییه ، باید ارتقای کیفیت دادرسی، نظارت کیفی بر نحوه عملکرد قضایی و افزایش صدور آراء متقن مورد توجه بیشتر قرار بگیرد و همه در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.
او افزود: روساء دادگستری و دادستان های سراسر استان باید ضمن نظارت بر روند رسیدگی به پرونده ها و اجرای عدالت در زمان های معین ، پذیرای مردم و شنونده صحبت‌های آنان باشند.
رئیس شورای عالی قضایی خوزستان توسعه دادرسی الکترونیکی را موجب افزايش کارايي و بهره وري دادگاه ها بر شمرد و گفت: برگزاری دادگاه به صورت غیرحضوری با استفاده از ظرفیت دادرسی الکترونیکی در جهت حفظ سلامتی مراجعین و همکاران دستگاه قضایی و شکل گیری یک دستگاه قضایی هوشمند بسیار مؤثر است .
او خواستار کاهش جمعیت کیفری استان با استفاده از مجازات جایگزین حبس مانند پابند الکترونیکی شد و عنوان کرد: تمامی همکاران قضایی باید اهتمام ویژه در خصوص کاهش جمعیت زندانیان استان داشته باشند و برای مجازات ، از جایگزین حبس مانند پابند الکترونیکی استفاده کنند .
در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام بهمنش معاون قضایی و نظارت بر دادگاه ها ، پور محمدی معاون قضایی و ارزیابی قضات ، جعفری چگنی معاون قضایی و مدیر حفاظت و اطلاعات و حجاریان معاون قضایی و نظارت بر دادسرها و اجرای احکام به ارائه آمار عملکرد و اعلام نقاط قوت، ضعف و راهکارهای لازم در راستای بهبود آمار عملکرد و رفع نواقص و ایرادات موجود در شعب دادگاه ها ، دادسرا و شورای حل اختلاف این شهرستان پرداختند.
انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.