دست‌هایی به وسعت مهربانی/ کمک ۵ میلیارد تومانی مردم به مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی خیرین جمع‌آوری شده و برای تامین اقلام بسته‌های معیشتی در اختیار افراد زیر پوشش قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عرب‌نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی خیرین جمع‌آوری شده و برای تامین اقلام بسته‌های معیشتی، بهداشتی، لوازم توانبخشی، کمک هزینه ازدواج، سرمایه کار، ودیعه مسکن و غذای گرم در اختیار افراد زیر پوشش قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۱۹ مرکز غیردولتی همکار با بهزیستی در این استان مشغول به خدمت هستند که برای نزدیک به هزار و ۳۰۰ نفر در این مراکز اشتغال ایجاد شده است.

عرب نژاد با اشاره به اینکه ۴۲ هزار و ۵۶۴ خانواده معادل بیش از ۱۲۱ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان هستند گفت: ۱۴ هزار و ۹۳۶ خانوار مستمری‌بگیر این اداره هستند و افزایش ۲ تا ۳ برابری مستمری معلولان و مددجویان، گسترش خدمات الکترونیک و تاسیس ۳۷ مرکز مثبت زندگی از دستاورد‌های بهزیستی خراسان جنوبی در چند سال اخیر بوده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی به محور‌های مختلف و مواردی همچون مشارکت مردمی، محله‌محوری، تسهیل دسترسی، خانواده‌محوری، مددکار محوری، توجه به دولت الکترونیک، ارتقای سلامت اجتماعی و اجرای طرح‌های غربالگری به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه شده است.

عرب‌نژاد گفت: فعالیت موسسات خیریه با حضور خیرین و مردم موجب توسعه کمی و کیفی خدمات بهزیستی به اقشار زیر پوشش سازمان بهزیستی و مشارکت بیشتر آحاد مردم و خیرین در رفع آسیب‌های اجتماعی و محرومیت می‌شود.

وی افزود: بهزیستی، سازمان حمایتی - تخصصی است که خدمات مختلفی را به گروه‌های هدف ارائه می‌کند و امروز با توجه به گسترش فعالیت‌ها و اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تبدیل به سازمان پرسشگر و مطالبه‌گر شده که تلاش می‌کند خدمات خود را ضمن شفاف‌سازی و در دسترس قرار دادن امکانات برای جامعه هدف، تخصصی و به‌روز ارائه کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: احداث بیش از سه هزار مسکن مددجویی، اشتغال ۶ هزار و ۳۸۶ مددجوی زیر پوشش و حمایت‌های بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی از جمله اقدامات بهزیستی استان در چند سال گذشته بوده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.