مدیر جهاد کشاورزی تایباد مطرح کرد؛

ایجاد بازار زعفران، کوتاه شدن دست دلالان

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: ایجاد بازار زعفران در تایباد می‌تواند دست دلالان و واسطه گران را کوتاه کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در جلسه کارگروه آب و کشاورزی این شهرستان گفت: حدود ۴۵ درصد ارزش تولید ناخالص اقتصادی تایباد در بخش کشاورزی مربوط به زعفران می‌شود که این نشان دهنده جایگاه محصول زعفران است.

او با اشاره به ناکامی ایجاد بازار زعفران در تایباد و مشهدریزه افزود: حداقلی اقدامی که بتوان بر روی خرید و فروش زعفران نظارت کرد، راه اندازی بازار زعفران است که در شرکت تعاونی کشاورزان مطرح شد، اما موقفیت آمیز نبود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: با توجه به فصل برداشت زعفران، هنوز اقدام جدی در خصوص انبارداری و نگهداری گل تازه این گیاه دارویی صورت نگرفته است.

اعتضادی بیان کرد: به دلیل ممکن نبودن نگهداری زعفران به صورت تازه، زمینه برای سوءاستفاده دلالان و واسطه‌ها ایجاد می‌شود.

او تصریح کرد: باید به موضوع زعفران نگاه فراتر از جهاد کشاورزی داشت و همه دستگاه‌ها مانند شهرداری، اتاق اصناف، شورای اسلامی شهر و دیگر نهاد‌های اقتصادی همیاری کنند؛ زیرا بخش بزرگی از اقتصاد و اشتغال شهرستان حمایت خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تاکید کرد: هیچ فراوری و بسته بندی و برندی در حوزه زعفران شهرستان وجود ندارد که لازم است علاقه‌مندان به سرمایه گذاری، در صنایع تبدیلی و تکمیلی زعفران ورود پیدا کنند.

او اظهار کرد: سطح کل باغات در شهرستان تایباد ۱۵ هزار هکتار است که ۴۴ درصد آن یعنی شش هزار و ۸۵۰ هکتار مربوط به زعفران می‌شود.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.