هشدار‌هایی در مورد پرورش پرندگان در خانه

یک متخصص آمریکایی توصیه کرد که هنگام برخورد با طیور خانگی باید اقدامات احتیاطی انجام شود.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت آمریکایی "Study Finds"، کریگ کووال کارشناس کشاورزی آمریکایی، درباره خطرات پرورش طیور در خانه و مراقبت دقیق از آن‌ها هشدار داد و گفت که این می‌تواند منجر به عفونت سالمونلا شود.

کووال با تأکید بر ضرورت کاهش تماس با طیور به دلیل خطری که برای سلامتی دارد گفت: مردم باید اقدامات احتیاطی ساده‌ای را پس از بازدید یا تمیز کردن مرغداری‌ها، یا حتی لمس پرندگان، تخم مرغ و گوشت آن‌ها انجام دهند.

استاد کالج کشاورزی دانشگاه تگزاس ایالات متحده افزود: سالانه صد‌ها عفونت سالمونلا رخ می‌دهدکه در برخی پرندگان این عارضه بدتر است، اما افراد زیادی به ویژه افرادی که هنوز تازه وارد زمینه پرورش طیورشده اند، وجود دارند که نسبت به این موضوع آگاه نیستند، بنابراین اقدامات ساده لازم برای جلوگیری از عفونت را انجام نمی‌دهند.

از جمله توصیه‌های او این است که کودکان زیر ۵ سال، افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند هرگز نباید طیور را در دست بگیرند؛ زیرا احتمال عفونت بیشتر است و می‌گوید بزرگسالان و کودکان نیز نباید طیور را ببوسند که این کار مثل «بازی با آتش» است.

کووال ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه لازم پس از تماس با مرغ یا تخم مرغ یا کار در در محیط آنها، باید شامل شستن دست‌ها با صابون و آب گرم در حداکثر دمای قابل تحمل همچنین نیاز به تعویض لباس‌ها و کفش‌ها باشد؛ همچنین تخم مرغ‌های تازه را کاملاً با آب گرم آبکشی کرده و قبل از نگهداری در یخچال، با دستمال کاغذی یا پارچه‌ای که به دست یا سطوح آشپزخانه برخورد نمی‌کند، خشک کنید.

کارشناس آمریکا تأکید کرد: مرغداران همچنین می‌توانند با عدم تقسیم ابزار مورد استفاده در انبار‌ها با سایر پرورش دهندگان از مرغ خود محافظت کنند و در صورت لزوم به اشتراک گذاری این ابزار‌ها، قبل از استفاده باید آن‌ها را به خوبی تمیز و استریل و کفش‌ها و لباس‌ها را باید تعویض کرد.

کووال با تأکید بر اهمیت خرید پرندگان را از منابع معتبر گفت: اکثر پرندگان بیش از ۲۰۰۰ نوع سالمونلا را حمل می‌کنند. براساس این گزارش، علائم سالمونلا شامل تب، گرفتگی معده و اسهال است که بین ۶ ساعت تا ۶ روز پس از قرار گرفتن در معرض عفونت ظاهر می‌شوند و این بیماری معمولاً تا یک هفته طول می‌کشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام، خداقوت. اگه آدم کمی کمتر خوشبین باشه این فکر به ذهنش خطور میکنه که با مافیای مرغ کارخونه ای همدست هستید، البته ببخشیدا.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دست زدن به به مرغ مشکل داره اما زندگی با سگ و گربه و بوس کردن و بغل کردن اونا هیچ مشکلی پیش نمی آورد!!!!! این است منطق آمریکایی. حتی میتونید به سگ لیس بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۲:۲۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
همه چیز شده سیاسی ، گربه و سگ و تبلیغ میکنن بیخطره، پرورش مرغ خانگی، خطرناکه، اینکه نباید کودکان دست بزنند درست، ولی کاش از قول این امریکایی مینوشتید کلا حیوانات خانگی را کودکان دست نزنند، اینجور پیش بره باید کودکان و در یک اکواریوم استریل نگه داشت. برگ و خاک باغچه مریض میکنه هوا مریض میکنه چه خبره واقعا!!.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
از این مرغهای هورمونی که چهل روزه دو کیلو ش می کنند مردم بگیرند شما راضی میشی. یک روز گیر میدهید به شیر محلی حالا نوبت مرغ .فردا چه چیز محلی اشکال داره. ؟
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۸:۳۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اینطوری پیش بره به هرچی دست بزنیم باید بگیم یه مرض جدیدی قراره بگیریم ، بیخیال عمووو ، من قبلا مرغ و خروس محلی هم نگه می داشتم این حیوانات از بس تمیز و زیبان آدمیزاد گوشتشو میخوره ، خارجیا خیلی حرف مفت میزنن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
گوشت مرغ روگران کردید حالا تیترزدی آمریکا گفت خیلی بیجا کردید ازآمریکا صحبت ونسخه پیچی می کنید؟! روستایی اگراین مرغ وخروسها رونداشته باشه به روزگارشماهای شهری درصف دچارمیشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مگه توی دنیا به غیر از آمریکا پزشک و متخصص نداریم که همش مطلب از متخصصین آمریکایی می‌گذارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بابا اذییت نکنید من تازه میخوام مرغ و خروس و بوقلمون بخرم برای حیاط خونه و تو باغچه نگه دارم منو ترسوندید حالا چیکار کنم ؟خب اون مرغداری ها تعداد زیاده ولی اگه تا ۱۵ تا مرغ محلی هم نگه داریم مشکلی پیش میاد یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
عوضش سگ بیارید اشکالی نداره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
یه عمر گوشمان را داده بودیم به مثلا کارشناسان آمریکایی و غربی ، دیگه تو رو خدا بسه اینا دنیا رو فقط برا خودشون میخان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام بدترازمرغهای صنعتی خوراکیدردنیا نیست والوده ترین کوشت کوشت صنعتی هست حالا کو مرغ بومی کهادم بخورد یک کم سالمونای طبیعی به بدن بزنه ازبس تراز ریخته توجامدات مایعات وکازها هست همه ادمها شکل مرغهای صنعتی شدهاند زندانی جهاردیواری کار وخانه وبیکانه با طبیعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
چطوری ، نگه داشتن سگ مشکلی پیش نمیاد ولی مرغ و خروس بله؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
شاید چون سگ، گربه و میمون پرنده نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خوبه سگ گربه و میمون انواع بیماری ها مثل هاری یا حتی میمون ممکنه ابولا و سل داشته باشه البته اگر واکسناشون نزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
اخرش نفهمیدیم تخم مرغها را بشوریم یا نشوریم هر دکتر یه فتوا میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام والا فکر کنم بهترین راه این هست که با توجه به پوسته تخم مرغ که در مقابل آب کاملا نفوذ پذیر هست تخ مرغها را در یک ظرفه در بسته ودرون پلاستیک در بسته در یخچال نگهداری بشه وهر زمان خواستید استفاده بکنید کاملا بشورید و استفاده بکنید