گرچه واکسن کرونا سلاحی پر قدرت برای مقابله با ویروس کرونا نیست اما برای این که در برابر این مهاجم بی رحم سپری در دست داشته باشیم باید برای تزریق واکسن اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هرچند واکسیناسیون کرونا ایستگاه آخر برای رهایی از شر ویروس کرونا نیست، اما در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند از تب این ویروس بکاهد.

از ۲۶ بهمن ۹۹ که اولین دوز واکسن کرونا در خراسان جنوبی تزریق شد تاکنون ۳۶۰ هزار و ۸۲۴ دوز واکسن در استان تزریق شده است.

اما برخی با این تصور که واکسن کرونا مانع ابتلا به این ویروس نمی‌شود و فایده‌ای ندارد، از تزریق آن خودداری می‌کنند که این امر در کند شدن روند واکسیناسیون موثر است.

ایمنی جامعه نیازمند عزم همگانی برای تزریق واکسن

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: تزریق واکسن کرونا برای حفظ سلامتی خود فرد و جامعه ضروری است.

او ادامه می‌دهد: برخی از افراد برای تزریق واکسن دو دل هستند، اما اگر جان خود و اطرافیانشان اهمیت دارد باید بدون تردید برای تزریق واکسن اقدام کنند تا هر چه سریع‌تر جامعه در برابر این ویروس ایمن شود.


بیشتر بخوانید


چند روزی می‌شود که سامانه نوبت دهی واکسیناسیون برای متولدین ۱۳۶۵ به قبل نیز باز شده است.

تکمیل واکسیناسیون بالای ۱۸ سال نیازمند ۷۱۷ هزار دوز دیگر

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۴۳۷ هزار دوز واکسن به استان اختصاص یافته است.

او افزود: برای تکمیل واکسیناسیون بالای ۱۸ سال استان ۷۱۷ هزار دوز واکسن دیگر نیاز است.

تا تکمیل زنجیره واکسیناسیون کرونا در استان فاصله است؛ بنابراین برای تکمیل این زنجیره و به منظور ایجاد ایمنی بیشتر در جامعه نیاز است که افراد واجد شرایط دریافت واکسن هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

البته در این میان نباید این نکته را از یاد برد که رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز از جمله مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.