امام جمعه رفسنجان گفت: باید واقعیت‌های دفاع مقدس برای مردم و نسل جوان تبیین شود و هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای این مهم است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: اگر دفاع مردمی پیش آید مستکبران و زیاده‌خواهان نمی‌توانند به اهداف خود برسند و اگر دفاع مردمی نباشد، همه ارزش‌ها و مظاهر ارزشی و الهی نابود می‌شود.

او به تاریخچه دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آغازگر جنگ نبود، بلکه از ناموس، خاک، ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشور دفاع کرد و دفاع مقدس رقم خورد، افزود: این‌ها باید برای نسل جدید تبیین شود که جمهوری اسلامی ایران با چه مظلومیتی و رزمندگان ما در نداری دفاع کردند.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری تصریح کرد: نباید به سر زدن به خانواده شهدا و دیدار با رزمندگان و ایثارگران بسنده شود؛ بلکه واقعیت‌های دفاع مقدس برای مردم و نسل جوان تبیین شود و هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای این مهم است.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان نیز گفت: حساسیت و اثرگذاری حضور رزمندگان در دفاع مقدس اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیرو‌های مردمی موجب شد، توطئه‌های بسیار پیچیده و چندلایه که همه چیز را هدف قرار داده بود و منافع استکبار و حزب بعث عراق در آن قرار داشت را خنثی کرد.

او افزود: یکپارچگی که در دفاع مقدس به وجود آمد، موجب شد دشمن به اهداف خود نرسد؛ بنابراین آنچه امروز مدنظر است که حماسه دفاع مقدس را زنده کنیم، فرهنگ دفاع مقدس است که اگر در همه عرصه‌ها فرهنگ ایثار و جهاد سرلوحه کار مسئولان و مدیران باشد خیلی از گره‌ها و مشکلاتی که امروزه شاهد آن هستیم ایجاد نخواهد شد.

فرمانده سپاه رفسنجان مطرح کرد.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رفسنجان با اجرای بیش از ۲۵ عنوان برنامه

سرهنگ محمد پساوند فرمانده سپاه رفسنجان هم  گفت: آغاز هفته دفاع مقدس امسال مصادف شده با اربعین حسینی و این مهم به طور ویژه در برنامه‌های این هفته گرانقدر، دیده خواهد شد.

او با اشاره به اجرای بیش از ۲۵ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در این شهرستان، ”پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت”، “شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی سربازان”، “معنویت زنان و خانواده و سلامت”، “ولایتمداری جوانان، علم و دانش پژوهی”، “دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف”، “وحدت ملی و بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی”، “نیرو‌های مسلح بسیجیان عشایر و پیش مرگان کردمسلمان” و ” فرماندهان عزت مداران حماسه آفرین” را عناوین هفت روز هفته دفاع مقدس امسال عنوان کرد.
فرمانده سپاه رفسنجان به ویژه برنامه‌های تدارک شده برای این هفته اشاره کرد و گفت: فضاسازی شهری، دیدار با امام جمعه شهرستان و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، گلباران گلزار شهدای سراسر شهرستان و حضور در نماز جمعه با همراهی بسیجیان از جمله برنامه‌های این هفته در نظر گرفته شده است.
پساوند اعزام تیم‌های جهادی به مناطق محروم، تجلیل از کادر درمان و مدافعان سلامت، دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس در ادارات، برپایی نمایشگاه فرهنگی دفاع مقدس، اهدای خون، برگزاری یادواره آبروی محله با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، افتتاح طرح‌های عمرانی و فرهنگی، برپایی نشست‌های علمی پژوهشی، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و تولید محتوای ویژه دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در شهرستان رفسنجان برشمرد.
سرهنگ پساوند گفت: بسیج ادارات رفسنجان نیز با هماهنگی فرمانداری میز خدمت در مناطق محروم و روستا‌های شهرستان در این هفته برپا می‌کند.
او افزود: اعزام نیرو‌های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، برپایی شب شعر به همت بسیج هنرمندان، برپایی غرفه‌های کارگاهی، روایتگری در سطح شهر و رژه موتوری از سوی بسیج اصناف از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است.

پساوند با بیان اینکه ۱۱ هزار رزمنده در شهرستان رفسنجان حضور دارند که ۷ هزار نفر پرونده فعال دارند، تصریح کرد: در صورتی که سازماندهی انجام شود تا بتوانیم به صورت تجمیعی یا انفرادی حداقل از ۵۰ درصد این رزمندگان تقدیر داشته باشیم، کار بزرگی خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار