احمدی گفت: به منظور حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تعدادی وسایل گاز سوز بین هزارو ۱۵٠ خانوار از روستاییان و عشایر جنوب کرمان به صورت رایگان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمزه احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: امسال بالغ بر ۱٠ میلیارد و ۷۸۴ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تهیه و توزیع ۳٠٠ دستگاه تنورگازی، ۸۵۰ دستگاه اجاق گاز پلوپز و ۵۵۰ سیلندر گاز مایع اختصاص یافته است.

او افزود: این ملزومات به منظور تغییر و اصلاح الگوی مصرف سوخت در بین هزارو ۱۵۰ خانوار حاشیه نشین جنگل‌ها و مراتع جنوب کرمان، توزیع شد.

احمدی تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع همواره از برنامه‌های راهبردی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بشمار می‌آید.

او افزود: این طرح به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع بوته‌ها و سرشاخه درختان و همچنین ترغیب عشایر و روستاییان حاشیه جنگل‌ها به استفاده از سوخت فسیلی به جای هیزم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی علاوه بر تغییر و اصلاح الگوی مصرف سوخت، با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه‌های ملی، پروژه اجرای کمربند حفاظتی از طریق احداث بنچ مارک، به طول ۲۰ کیلومتر در حوضه‌های آبخیز منطقه ساردوئیه شهرستان جیرفت، در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات قانونی مردم اجرا شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار