بیش از ۶۰ درصد قطعات تولیدی وزارت دفاع تولید داخل است

رئیس حوزه آینده‌نگاری و آینده‌پردازی گفت: امروز به جرئت می‌توانیم بگوییم که بیش از ۶۰ درصد قطعات تولیدی وزارت دفاع، تولید شبکه‌های همکاران و حتی در عرصه‌های طراحی، ایده پردازی از  ظرفیت‌های ملی بار است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار فرحی رئیس حوزه آینده‌نگاری و آینده‌پردازی اظهار کرد: شهدا دین بسیار بزرگی بر گردن ما دارند وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پس از انقلاب اسلامی دو مسیر بلوغ را طی کرده است. در ابتدای انقلاب در صنعت دفاعی تقریبا در نقطه صفر بودیم و اگر چیزی را تولید می‌کردیم تحت لیسانس بود ما پله پله گام‌های تلقی را طی کردیم رسیدن به محصولات نو یک فرآیند حداقل سی ساله‌ای را طی کرد که در دنیال بالغ بر ۱۰۰ سال است.

وی بیان کرد: خیلی از محصولات دفاعی، محصولاتی است که در دنیا دیده نمی‌شود اما به دستاورد‌های ایرانی است یک مسیر بلوغ دیگر در وزارت دفاع حاصل شد و آن این است که ما توانستیم از ظرفیت‌های وزارت دفاع که یک ظرفیت محدودی است، کم کم وارد شویم تا ظرفیت‌های بیرونی و ملی تحت عنوان شبکه‌های بزرگ همکاران بار آوریم.

وی تصریح کرد: امروز شبکه صنعتگران، شبکه محققان، شبکه پژوهشگران، شبکه دانشگاهان کشور در سراسر صنایع دفاعی ما جای بسیار ویژه ایی دارند؛ امروز به جرئت می‌توانیم بگوییم که بیش از ۶۰ درصد قطعات تولیدی وزارت دفاع، تولید شبکه‌های همکاران و حتی در عرصه‌های طراحی، ایده پردازی از  طرفیت‌های ملی بار است.

فرهی افزود: امروز وارد عرصه جدید شده‌ایم و علاوه براین که از شبکه همکاران صنعتی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران استفاده می‌کنیم باید بتوانیم از جامعه جوانان که ۲۵ میلیون نفر  در کشور هستند هم با زیرساختی که معاونت امور جوانان و ورزش ایجاد کرده و در ۱۱ استان فعال است استفاده کنیم و تمام این فکر‌ها و خلاقیت‌ها و نوآوری و ایده‌ها را در حوزه دفاع به کار گیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار