بررسی ظرفیت و پتانسیل سد‌های خوزستان در حوزه‌های مختلف

رئیس گروه ارتقای و بهره وری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان برای بررسی ظرفیت و پتانسیل سد‌ها در حوزه‌های مختلف از سد کرخه بازدید کرد.

یزدانی پور مدیر عامل سد کرخه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت:  بصیرزاده رئیس گروه ارتقای و بهره وری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان به همراه کارشناسان این سازمان برای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل سد‌های استان در حوزه‌های گردشگری، شیلات، کشاورزی، گل و گیاه از سد و نیروگاه کرخه بازدید کرد.

او بیان داشت: سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولی سد‌های استان، همواره با برنامه ریزی و پیگیری مداوم علاوه بر عملیات اصلی خود در تولید برق و تأمین آب (شرب، کشاورزی) فعالیت‌های دیگر را جهت محرومیت زدایی و ایجاد فرصت‌های شغلی در استان را پیگیری می‌کند.

یزدانی پور افزود: ایجاد و توسعه صنایع در محدوده سد‌ها به عنوان کار‌های غیر عملیاتی سد‌ها باعث تولید ثروت و اشتغال زایی ‌می‌گردد که در این میان اندیمشک با دارا بودن زیر ساخت‌های مناسب جهت توسعه صنایع گردشگری، شیلات و گل و گیاه از جمله؛ موقعیت جغرافیایی، خطوط ارتباطی، زمین‌های مستعد کشاورزی، وجود چهار سد در محدوده این شهرستان و مهمتر از همه مهیا بودن بستر فعالیت (زمین، آب امنیت) همراه با پشتوانه علمی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و پیشرفت منطقه ایفا کند.

مدیر عامل سد کرخه تصریح کرد: در این بازدید که از بخش‌های داخلی سد کرخه انجام گرفت مکان‌های بسیار مساعدی برای ایجاد طرح‌های مختلف از طرف کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.