ورزش و تحرک در روزهای کرونایی برای سالمندان امری ضروری است.

طیبه مرادیان رئیس کمیته ورزش روزانه و نایب رئیس کمیته ورزش سالمندان استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: به علت شیوع ویروس کرونا کلاس‌های ورزشی سالمندان تعطیل شده و به صورت مجازی در حد توصیه به پیاده‌روی و داشتن تحرک انجام می‌شود.

او افزود:کلاس‌های ورزشی سالمندان بیشتر در پارک ها، فضا‌های آموزشی و زمین‌های بازی برگزار می‌شد و بیشترین استقبال در منطقه پل آذر و پل خواجو و حاشیه زاینده رود بود.


نایب رئیس کمیته ورزش سالمندان اصفهان اظهار کرد: در این کلاس‌های ورزشی تقریباً ۳۰ الی ۵۰ سالمند حضور داشتند و در همایش های منطقه ای بیش از ۱۰۰ نفر از سالمندان از این ورزش های گروهی استقبال می کردند.

مرادیان در مورد تأثیر مثبت ورزش بر سلامتی سالمندان خاطرنشان کرد: داشتن روحیه شاد، امید به زندگی، حذف نشدن از اجتماع و منزوی نبودن، ارتباط با دوستان و همسالان، به چالش کشیدن توانایی‌ها، کنترل بیماری‌ها (پوکی استخوان، دیابت، چربی، آلزایمر، سرطان، پارکینسون و...) از فواید ورزش جمعی و سالمندان است.

 

نایب رئیس کمیته ورزش سالمندان در پایان گفت: سالمندان نیاز به دیده شدن دارند و نسل جدید در زندگی روزمره آن چنان فرصت وقت گذاشتن برای این گروه سنی را ندارند. ورزش‌های گروهی، با هم بودن‌ها و استفاده از تجربیات یکدیگر می‌تواند کمک به سزایی در زندگی سالمندان داشته باشد. با کمتر شدن آمار مبتلایان به کرونا و واکسیناسیون سالمندان با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی به زودی کلاس‌های ورزشی نیز مانند گذشته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.