مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:سال تحصیلی گذشته مجموعا ۷۷۳ نفر شامل ۳۶۰ دانش‌آموز دختر و ۴۱۳ دانش‌آموز پسر بازمانده از تحصیل شناسایی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سال تحصیلی گذشته مجموعا ۷۷۳ نفر شامل ۳۶۰ دانش‌آموز دختر و ۴۱۳ دانش‌آموز پسر بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که توانستیم ۱۳۴ نفر آنان را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

 اصغری افزود: براساس پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد ۳۱۳ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سال گذشته جزو کودکان استثنائی بوده که امکان تحصیل نداشتند، همچنین ۶۷ نفر از استان مهاجرت کرده و ۵۵ نفر به خارج از کشور رفتند.

او اضافه کرد: ضمن اینکه یک کودک به دلیل دو زبانه بودن و ۲۹ نفر به دلیل ابتلا به بیمای صعب العلاج از تحصیل بازماندند، همچنین ۱۷ دانش‌آموز دارای فقر مالی بودند که تمهیدات لازم برای آنان اندیشیده شد و ۲ دانش‌آموز دختر ازدواج کرده و ۵۳ نفر دیگر طی سال‌های گذشته فوت کرده بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در استان قزوین ۱۰۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل هنوز شناسایی نشده‌اند که شامل ۴۸ دختر و ۵۳ پسر بازمانده از تحصیل هستند که هنوز اطلاعاتی به جهت دسترسی از آنان نداریم.

اصغری افزود: بازگشایی مدارس را قطعا از روز اول مهر ماه خواهیم داشت، اما با توجه به شرایط جامعه به دلیل شیوع کرونا، اصراری بر حضوری بودن کلاس‌های درس نداریم.

او افزود: ۱۰۲ روستای استان قزوین فاقد پوشش اینترنت است بنابراین تعدادی از دانش‌آموزان ساکن در این مناطق امکان برخورداری از آموزش‌های مجازی را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون ۵۴۸ مدرسه استان زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند و ۱۳ مدرسه دیگر نیز با حضور یک معلم و یک دانش‌آموز در یک مدرسه اداره می‌شود.

اصغری بیان کرد: تعهد ما این است که در صورت حضوری بودن آموزش‌ها در هر کلاس درس بیش از ۱۰ دانش‌آموز حضور نداشته باشند و برای این امر گروه‌بندی‌هایی جهت حضور دانش‌آموزان در مدرسه انجام می‌شود.

او ابراز کرد: تعطیلی مدارس آسیب‌های فراوانی را به دانش‌آموزان وارد کرد به طوری که با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد ۸ درصد به میزان چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان افزوده شد و همچنین آمار خودکشی و تنش و بحث‌ها در مناسبات خانوادگی افزایش داشت.

اصغری گفت: سال تحصیلی گذشته ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور مشغول به تحصیل بودند و برای بهره‌مندی بهتر آنان از فضای شاد بسیاری از اشکالات رفع شد و همچنین قرار است که فضای شاد تعاملی‌تر شود و برای این منظور نسخه جدیدی از شاد که قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسخه قبلی دارد در روز‌های آینده رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار